۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان: پ.ک.ک برای معنویات جامعه هیچ ارزشی قائل نیست.

اوجالان: پ.ک.ک برای معنویات جامعه هیچ ارزشی قائل نیست.

  • ۳۰ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان (رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در جزیره امرالی) در مصاحبه با روزنامه ملت ترکیه در خانه ی خود واقع در شهر کویه از توابع اقلیم کردستان عراق، از عملکرد منفی پ.ک.ک در ماههای اخیر گفته است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عثمان اوجالان که بیش از ۲۶ سال از عمر خود را در پ.ک.ک گذرانده و نزدیک به ۱۸ سال هم در سطح سران ارشد این گروه مسولیت داشته است و در سال ۲۰۰۴ از این گروه جدا و در شهر کویه اقلیم کردستان ساکن شده است، درباره عملکرد اخیر پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه و انتقال درگیری و جنگ از کوهها و ارتفاعات به داخل شهرها و کشته و زخمی شدن افراد غیرنظامی گفته: این جنگ، جنگ کردها نیست بلکه تنها جنگ پ.ک.ک است و نباید آنرا به اسم کردها خواند. چراکه اکثر کردهای ترکیه با این اقدامات خشونت طلبانه مخالفند. پ.ک.ک برای حفظ جایگاه و منافع خود دست به هرکاری خواهد زد.

اوجالان در ادامه ی مصاحبه اش درخصوص سفر اخیر مسعود بارزانی به ترکیه و روابط طرفین گفته: در حال حاضر جلال طالبانی (رئیس جمهور سابق عراق و رهبر اتحاد میهنی کردستان عراق) به علت مریضی قادر به حضور فعال در روند تحولات منطقه و کردستان نیست و عبدالله اوجالان هم که در زندان است و از سوی سران پ.ک.ک در کوهستان های قندیل به انزوا کشیده شده و کسی از وی پیرو نمی کند و به حرف هایش هم گوش نمی کنند. در این میان تنها مسعود بارزانی به عنوان شخصیت سیاسی و برجسته در فرمول کردی تحولات منطقه قادر به ایفای نقش است که آنهم توسط پ.ک.ک به شدت مورد هجوم قرار گرفته و هر روز به نحوی جدید مانع تراشی می کنند.

اوجالان در پایان سخنانش به این نکته هم اشاره کرده که پ.ک.ک به عنوان یک حزب کمونیست، برای هیچ چیزی ارزش قائل نیست و با اشاره به آتش زدن مساجد در مناطق کردنشین ترکیه و استفاده از این اماکن به عنوان انبارمهمات و …. به شدت انتقاد کرده و باردیگر این نکته را یادآور شده که پ.ک.ک برای معنویات جامعه هیچ ارزشی قائل نیست و این ماهیت واقعی این گروه است.

م: روزنامه ملت ترکیه

ترجمه: کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین