۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان: عدم حضور احزاب میانه‌رو در انتخابات، مشکل اصلی کردهای ترکیه است.

اوجالان: عدم حضور احزاب میانه‌رو در انتخابات، مشکل اصلی کردهای ترکیه است.

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

عدم احزاب میانه رو در کردستان ترکیه ، آرای مناطق کردنشین ترکیه را به نفع حزب حاکم عدالت و توسعه رقم می زند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کوردپاریز ،عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان که تا پس از دستگیری وی رهبری پ‌ک‌ک را تا سال ۲۰۰۴ عهده‌دار بود و بعدها به دلایل گوناگونی از جمله تسویه حساب حزبی و اختلافات عمیق فکری و سیاسی با دیگر سران این گروه، از پ‌ک‌ک جدا و در اقلیم کردستان به زندگی عادی خود برگشت. اخیراً در مصاحبه‌یی که با باس نیوز داشته، درخصوص انتخابات پارلمان ترکیه در ماههای پیش‌رو گفته، به دلیل اینکه احزب میانه‌رو و دموکرات در مناطق کوردنشین ترکیه وجود ندارد؛ لذا کُردها تنها با دو انتخاب مواجه خواهند بود که عمده‌ی آنها به دلیل گرایش‌های دینی و مذهبی، به حزب حاکم عدالت و توسعه رأی خواهند داد و بقیه هم که تنها با یک گزینه و انتخاب مواجه خواهند شد و آن هم حزب دموکراتیک خلق‌هاست. لذا به وضوح عدم حضور یک حزب میانه‌رو و دموکرات که خواست اکثر کُردهای ترکیه است؛ قابل لمس و مشاهده است.
اوجالان در ادامه، هم به عنوان یک پیشنهاد و هم به عنوان یک انتقاد از مسعود بارزانی گفته، اگر در چنین شرایطی بارزانی حزب دمکرات کردستان ترکیه را مجدداً احیا می‌کرد و به فعالیت خود در مناطق کردنشین ادامه می‌داد؛ می‌توانست آرای زیادی را کسب کند و جوابگوی خواست کوردهای ترکیه باشد تا شاید از این طریق آرای آنها به نفع دیگر احزاب به صندوق انداخته نشود. اما عدم حضور احزابی با چنین خط مشی در ترکیه، بطور خودکار آرای آنها را به سوی صندوق احزابی همچون حزب دموکراتیک خلق‌ها و حزب عدالت و توسعه سوق خواهد داد.
به عقیده‌ی اوجالان ایجاد همچنین شرایط سیاسی در ترکیه، با برنامه صورت گرفته و عمداً فضای تبلیغاتی و فعالیت را برای دیگر احزاب محدود می‌کنند چراکه کوردهای ترکیه همه طرفدار پ‌ک‌ک نیستند تا به HDP رأی دهند، لذا به ناچار رأی آنها در صندوق AKP‌ انداخته خواهد شد و بخش عمده‌ی کوردها به خواست و آرزوهای خود نخواهند رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین