۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان در حال نوشتن نامه ای تاریخی برای ملت ترکیه است

اوجالان در حال نوشتن نامه ای تاریخی برای ملت ترکیه است

  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

سحنگوی هیئت امرالی اعلام کرد که رهبر کردهای ترکیه در حال نوشتن نامه ای بسیار با اهمیت برای ملت ترکیه است.
به گزارش کردپرس به نقل از Haber7، سری ثریا اوندر، نماینده شهر استانبول در مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عضو مذاکره کننده هیئت امرالی بعد از بازگشت از جزیره امرالی در خصوص جزئیات دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد.
اوندر ضمن اشاره به این که جلسه بسیار گسترده و پرمحتوایی با عبدالله اوجالان برگزار کردیم، عنوان کرد: عبدالله اوجالان در نوروز ۲۰۱۵ یک ارزیابی گسترده از تحولات اخیر در روند مذاکرات را ارائه می کند و این ارزیابی خود را از طریق نامه ای به ما خواهد رساند و ما آن را با شما و تمام افکار عمومی دنیا سهیم خواهیم شد. در این نامه به حل و فصل دموکراتیک مسائل موجود و راه هایی که به صلح پایدار منجر خواهد شد پرداخته شده است.
وی افزود: درهای یک مذاکره را که به نتیجه منتهی خواهد شد به صورت کامل باز کردیم. ۱۰ ماده بیانیه مشترک هیئت امرالی – هیئت حکومتی یک فرصت تاریخی برای دموکراتیزه کردن ترکیه و تاسیس صلح پایدار است. اوجالان برای نوروز ۲۰۱۵ در حال نوشتن نامه ای بسیار مهم است. برخی از ابعاد و بخش های این نامه را با ما در میان گذاشت. اکنون زمان مناسبی برای اظهار نظر در خصوص این نامه نیست ولی باید بگویم این یک نامه تاریخی برای ترکیه خواهد بود. بیانیه مشترک را اگر یک پیام صلح از جانب عبدالله اوجالان به حساب آوریم، نامه نوروز ۲۰۱۵ عبدالله اوجالان را پیام تاسیس جمهوری دموکراسی در ترکیه می توان نام برد.

اوندر با اشاره به این که به همراه لیلا زانا، نماینده مستقل شهر دیاربکر در روزهای پیش رو به اقلیم کردستان سفر خواهیم کرد و با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار می کنیم، افزود: بنا به دلایلی سفری که بر اساس برنامه قبلی به اقلیم کردستان طراحی شده بود میسر نشد. به زودی با مسعود بارزانی و طالبانی دیدار خواهیم کرد. هدف ما از این سفر و سفرهای بعدی دیدار با تمام احزاب کرد منطقه اقلیم کردستان و مذاکره با آنان در راستای روند مذاکرات خواهد بود. در این دیدار نامه ای که عبدالله اوجالان به مسعود بارزانی و طالبانی نوشته است را به ایشان تحویل خواهیم داد. موضوعات اصلی دیدارهای ما در اقلیم کردستان: کنفرانس ملی کردها، مسائل کردستان سوریه، تهدیدات موصل و کرکوک و تصفیه آن از عناصر تروریستی و تامین امنیت مردم منطقه، اقدامات عملی برای مبارزه با داعش و … خواهد بود. در خصوص این مسائل پیشنهادات و نظرات اوجالان را به آنان منتقل خواهیم کرد.

سری ثریا اوندر در خصوص تحقق پیام زنده تلویزیونی عبدالله اوجالان در نوروز ۲۰۱۵ عنوان کرد: عبدالله اوجالان شخصا معتقد هست، این مسائل اهمیت زیادی ندارد، آن چیزی که حائز اهمیت است، افکار و اندیشه هایمان است. ما خواهان تاسیس صلح پایدار هستیم. ما نباید اجازه دهیم تا حدس و گمان ها بر تلاشهایمان سایه افکنده و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین