۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان، انتخابات شهرداری های ترکیه را رفراندوم دانست

اوجالان، انتخابات شهرداری های ترکیه را رفراندوم دانست

  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

رهبر زندانی پ.ک.ک از نهادهای سیاسی، مردم و نامزدها خواسته تا برای پیروزی در انتخابات، همه ی توان خود را به کار بگیرند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی هیات سه نفره ی نمایندگان کُرد ترکیه، دقایقی پیش، از جزیره ی ایمرالی به استانبول بازگشتند و نتایج ملاقات امروز خود با عبدالله اوجالان را طی یک گزارش مکتوب با رسانه ها در میان گذاشتند.
دفتر مرکزی حزب صلح و دموکراسی در آنکارا، نسخه ای از گزارش نمایندگان کُرد از ملاقات با اوجالان را برای کردپرس ارسال نموده است. در این گزارش آمده است:« امروز در جزیره ی ایمرالی با جناب اوجالان به مدت سه ساعت دیدار و گفتگو کردیم. در این دیدار ایشان اعلام کردند که ملاقاتی با هیات نماینده ی دولت ترکیه داشته اند و این ملاقات مثبت و سازنده بوده است. ایشان همچنین به این موضوع اشاره کردند که گفتگوهایشان با هیات نمایندگان اعزامی از سوی دولت به جزیره ی ایمرالی، هنوز هم به سطح گفتگوهای مرسوم مذاکره نرسیده و با این حال امید خود را حفظ کرده اند و انتظار دارند که مردم نیز امیدوار باشند و در خصوص مسائل کلان مربوط به مقطع سیاسی مذاکرات و سایر مسائل، تحلیل گسترده ای می نویسند و می خواهند که این یادداشت در مراسم نوروز پیش رو در دیاربکر، به عنوان یک نامه ی تاریخی برای مردم خوانده شود. ایشان همچنین اعلام کردند که دولت ترکیه باید از آتش بس یک ساله ی کنونی و فقدان خشونت، درس بگیرد و در عمل، اقدامات مثبتی انجام دهد تا آتش بس کنونی به مبنایی برای صلح پایدار و حل دموکراتیک معضلات، تبدیل شود».
در ادامه آمده است:« جناب اوجالان بر این باورند که در حال حاضر مشکلاتی وجود دارند اما اگر گفتگوهای کنونی بر اساس تصمیمات قانونی و ثبت شده، به سطح مذاکره ی رسمی ارتقا یابند، هم مکانیسم کودتا غیرفعال می شود و هم این که دیگر موانع موجود بر سر راه دموکراسی ترکیه از میان برداشته می شوند. وی همچنین در مورد حملات اخیر به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که این حملات، مغایر با صلح و برادری است و اگر حکومت در این حملات دست ندارد، لازم است که هر چه سریع تر این نیروهای مشکوک و این گلادیوهای ضدصلح را به جزای اعمال خود رسانده و تدابیر لازم را اتخاذ کند. جناب اوجالان انتخابات شهرداری های ترکیه در سی ام ماه مارس (دهم فروردین) را یک رفراندوم بزرگ دانست و از همه ی نامزدها، مردم و نهادهای سیاسی خواست تا برای پیروزی در این میدان، تمام توان خود را به کار بگیرند».
سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول، پروین بولدان نماینده ی اغدیر و ادریس بالوکن نماینده ی بینگُل سه نماینده ای بودند که امروز با اوجالان ملاقات کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین