۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انفجار در منطقۀ سوروچ در استان شانلی اورفا / آمار اولیه تلفات: ۲۸ کشته و ۱۰۰ زخمی

انفجار در منطقۀ سوروچ در استان شانلی اورفا / آمار اولیه تلفات: ۲۸ کشته و ۱۰۰ زخمی

  • ۳۰ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

انفجاری در یک مرکز فرهنگی در شهر سوروچ واقع در نزدیکی مرز کوبانی به کشته شدن ۲۸ تن و مجروح شدن ده ها نفر دیگر منجر شد. احتمالاً انفجار انتحاری بوده و توسط یک زن جوان ۱۸ سالۀ عضو داعش انجام گرفته است. قربانیان در اردوی تابستانی برای کمک به بازسازی کوبانی به سر می بردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده از منابع محلی در منطقه سوروچ از استان شانلی اروفا در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به وقت محلی ترکیه انفجار بسیار مهیبی رخ داد که بر اثر این انفجار تعداد بسیار زیادی کشته و زخمی گزارش شده است.

لازم به ذکر است انجمن جوانان سوسیالیست برای حمایت از بازسازی کوبانی خود را آماده سخنرانی در مرکز فرهنگی آمارا کرده بودند که این بمب در میان تجمع کنندگان و به احتمال زیاد توسط عامل انتحاری منفجر شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، در نتیجۀ انفجاری که در در مرکز فرهنگی “آمارا” وابسته به شهرداری در منطقۀ سوروچ واقع در استان شانلی اورفا در جنوب شرقی ترکیه روی داد دست کم ۲۸ تن جان خود را از دست دادند و عدۀ زیادی نیز مجروح شده و راهی بیمارستان شدند.

وزیر کشور ترکیه در بیانه ای اعلام کرد: «ما نگران هستیم که شمار جان باختگان افزایش یابد. مرتکبین این حمله به زودی دستگیر و محاکمه خواهند شد.»

گمان می رود که عامل انفجار یک زن جوان ۱۸ ساله از اعضای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بوده باشد که دست به انفجار انتحاری زده است.

حد اقل ۳۰۰ نفر از اعضای فدراسیون انجمن های جوانان سوسیالیست (SGDF) در قالب یک اردوی تابستانی برای کمک به بازسازی کوبانی در یک مرکز فرهنگی در سوروچ حضور داشتند.

این مرکز فرهنگی که شهرداری سوروچ تحت کنترل حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) آن را اداره می کند، مرتباً میزبان روزنامه نگاران و داوطلبانی می شود که به پناهندگان کوبانی کمک می کنند.

علاوه بر اعضای کابینه، یک هیأت کارشناسی وابسته به وزارت کشور و هیأتی از حزب جمهوری خواه خلق (CHP) راهی منطقه شده اند.

در همین راستا یک ستاد بحران به ریاست کمال مادن اوغلو مسئول دفتر نخست وزیری تشکیل شده و به نمایندگی از طرف داود اوغلو به مطبوعات گزارش می دهد.

قادر ارگون که شاهد عینی رویداد بوده به CNNTürk گفته که وی ۱۰۰ متر با محل انفجار فاصله داشته است. وی اضافه کرده که «توصیف آن با زبان و کلمات مشکل است. نیازمند اهدای هر چه سریعتر خون هستیم. هم اکنون از مردم سوروچ درخواست شده برای اهدای خون مراجعه کنند».

اسماعیل کاپلان نمایندۀ HDP در سوروچ به روزنامه نگاران گفته است که یک انفجار انتحاری به طور همزمان در مرکز شهر کوبانی نیز روی داده است. منابع امنیتی در آنکارا در گفتگو با حریت این ادعا را تأیید کرده اند.

سعید محسن قزل کایا، نمایندۀ حزب عدالت و توسعه (AKP) در پارلمان گفت: «اگر این انفجار کار داعش بوده باشد تنها به سوروچ محدود نمی شود. به زودی ما نیز به سرنوشت سوریه دچار خواهیم شد».

لیلا گوون نمایندۀ HDP به Habertürk گفت: «این یک فاجعۀ بزرگ است. احتمال اینکه انفجار انتخاری باشد خیلی زیاد است. دربارۀ تعداد کشته شدگان اطلاعات مشکوکی ارائه شده است. برخی می گویند همۀ اعضای گروه جان باخته اند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین