۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشعابی بزرگ در حزب دموکرات سوریه

  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰

گروهک کردستیز پ ک ک از انشعاب حزب دموکرات کردستان سوریه بدنبال کسب اعتبار و جایگاه مردمی و تخریب مسعود بارزانی در در کردستان سوریه می باشد ،
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : احزاب و گروهک های تروریستی با توجه به عدم برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته و زیادخواهی سران آن برای رسیدن به قدرت منجر به انشعاب و یا ایزوله شدن گروه ها و احزاب می شوند. کثرت بی حد و مرز احزاب و اپوزسیون کُردی در سطح خاورمیانه محصول انشعابات صورت گرفته در احزاب می باشد و این انشعابات ناشی از قدرت طلبی سرکرده های آنان می باشد.
استراتژی و خط مشی گروه ها و اپوزسیون کُردی تا به امروز جزء خشونت و خونریزی و نا امن کردن مناطق کردنشین ثمری برای مردم مظلوم و ستم دیده ی کُرد نداشته ، و این احزاب تروریستی برای رضایتمندی اربابان غربی و امریکای خود حاضرند تمام مردم کردستان را قتل و عام کنند.
احزاب موجود در کردستان سوریه نیز در آشفته بازار بحرانی سوریه و مناطق کردنشین بدنبال استقلال و قدرت می باشند ، در همین راستا حزب دموکرات کردستان با انشعابی تاریخی به ۱۳ حزب کوچکتر تقسیم شده ، و به گفته خودشان هدف از این تقسیم را خدمت به مردم کُرد و احقاق حقوق مردم کُرد می باشد و تا آخرین قطره ی خون مبارزه می کند !
هم اکنون گروهک تروریستی پ ک ک بدنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود می باشد، گروهک تروریستی پ ک ک که خود را نماینده ی قانونی تمام مردم کُرد در خارمیانه می داند این انشعاب را ناشی از بی کفایتی و بی درایتی احزاب و وابستگی آن احزاب به «حزب دموکرات کردستان ـ بارزانی» و «حزب اتحادیه میهنی کردستان, ی.ن.ک» را دلیل عمده ی فروپاشی و انشعاب اعلام می دارد. اختلافات دیرینه ی بارزانی و اوجالان بر سر رهبری مردم کُرد همیشه احزاب را در مقابل هم قرار داده است ، ولی این انشعاب را می توانی شکستی برای مسعود بارزانی محسوب کرد .
حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) شاخه ی سوری پ ک ک مدتی است توانسته از آشفتگی و اختلافات موجود در کردستان سوریه و با جنگ و خونریزی به استقلال نسبی در برخی از مناطق کردنشین دست یابد ، اما بسیاری ار کُردهای سوریه مخالف با حضور اتحاد دمواکراتیک بوده ، به این دلیل که که کردها ی سوریه بر این باورند که حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) عامل وقوع درگیری ها و جنگ در این مناطق می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *