۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقال منشی های اوجالان به امرالی/ ترکیه با هر ۵ منشی مورد نظر اوجالان موافقت کرد

انتقال منشی های اوجالان به امرالی/ ترکیه با هر ۵ منشی مورد نظر اوجالان موافقت کرد

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه با ۵ منشی درخواستی عبدالله اوجالان برای ادامه روند مذاکرات صلح موافقت کرده است و هم اکنون پروسه انتقال این افراد به امرالی در جریان است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، حکومت ترکیه ضمن موافقت با هر ۵ منشی درخواستی عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک ضمن انتشار اسامی آنان، انتقال این زندانیان را به زندان امنیتی امرالی آغاز کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده از منابع حکومتی ترکیه، “مهمت سعید یلدیریم”، “عمر حایری کُنار”، “چتین آرکاش”، نصرالله قرآن” و “ویسی آکتاش” منشی های عبدالله اوجالان، در روند مذاکرات بوده و انتقال آنان به زندان امرالی آغاز شده است.
هر ۵ نفر از این محکومین، عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بوده و در این حزب فعالیت های مهمی داشته اند.
عمر حایری کُنار: متولد شهر الازیغ است، به جرم فعالیت علیه امنیت ملی ترکیه و تلاش برای جدا کردن سرزمینی که تحت حاکمیت ترکیه است به حبس ابد محکوم شده است. ۱۳ سال است در زندان به سر می برد. در سال های ۲۰۰۲ – ۲۰۰۰ در کشورهای سوریه و لبنان از جانب حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) فعالیت های مهمی بر عهده داشته است، در منطقه خاورمیانه پست های حساسی از جانب پ.ک.ک بر عهده گرفته است. وی که از افراد نزدیک به عبدالله اوجالان است در سوریه دستگیر و به ترکیه منتقل شده بود. وی از زندان “سینجان” به امرالی منتقل خواهد شد.
مهمت سعید یلدیریم: متولد شهر “کارلی اُوا” دراستان بینگول است. به دلیل تلاش برای تجزیه ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. ۱۸ سال است که در زندان به سر می برد. از اعضای اولیه و قدیمی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به حساب می آید. بسیاری از فعالیت هایش را در آلمان پشت سر گذاشته است و در سال ۱۹۹۳ دستگیر و به زندان منتقل شده است. در سال ۱۹۸۷ در دعوای “دوسلدورف” محکوم شناخته اما سپس آزاد شده بود. وی از زندان دیاربکر به امرالی منتقل خواهد شد.
چتین آرکاش: متولد شهر “چنار” از استان دیاربکر است. ۲۳ سال است در زندان به سر می برد. به دلیل تلاش برای تجزیه کشور ترکیه و هدایت سازمان های تروریستی به حبس ابد محکوم شده است. در دوران فعالیتش، مسئول زندان های پ.ک.ک بوده است. وی از زندان نازیلی به امرالی منتقل خواهد شد.
نصرالله قرآن: متولد شهر سرت است. ۲۳ سال است در زندان به سر می برد. به دلیل عضویت در سازمان های تروریستی و تلاش برای تجزیه ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. به همراه چتین آرکاش، مسئول زندان های پ.ک.ک بوده و به همراه وی دستگیر شده است. وی از زندان نازیلی به امرالی منتقل خواهد شد.
ویسی آکتاش: متولد شهر دیاربکر است. ۲۱ سال است در زندان به سر می برد. وی از افراد نزدیک به عبدالله اوجالان به حساب می آید که به دلیل تلاش برای تجزیه کشور ترکیه به حبس ابد محکوم شده است. وی از زندان “کریک قلعه” به امرالی منتقل خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین