۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد عضو شورای رهبری پ.ک.ک از HDP؛ HDP بعد از انتخابات نقش غیرفعالی پیش گرفته است

انتقاد عضو شورای رهبری پ.ک.ک از HDP؛ HDP بعد از انتخابات نقش غیرفعالی پیش گرفته است

  • ۳ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۷۱ بازدید
  • ۰

حزب دموکراتیک خلق ها در دوران بعد از انتخابات در عرصه سیاسی ترکیه نقش غیرفعالی اتخاذ کرده است که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، دوران کالکان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی با انتقاد از حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: متاسفانه حزب دموکراتیک خلق ها در دوران بعد از انتخابات در عرصه سیاسی ترکیه نقش غیرفعالی اتخاذ کرده است که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست. به خصوص اعلام حمایت این حزب از ائتلاف حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) به هیچ عنوان چیزی نیست که ما بتوانیم آن را قبول کنیم. بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، حزب دموکراتیک خلق ها به امید ملت ترکیه تبدیل شده بود. حتی کسانی که به حزب دموکراتیک خلق ها رای نداده بودند نیز به این موضوع اعتراف کردند که تنها حزب پیروز در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها است و این مسئله باعث شد تا مسئولیت های بسیار زیادی متوجه حزب دموکراتیک خلق ها شود. ولی حزب دموکراتیک خلق ها این واقعیت را نتوانسته است آن گونه که باید و شاید درک کند. اگر حزب دموکراتیک خلق ها نتواند پروژه دموکراتیزه شدن ترکیه را در پارلمان ترکیه به اجرا گذاشته و آن را به همراه تمام احزاب عملی کند در این صورت “حکومت های جنگ طلبانه” در ترکیه تشکیل شده و کشورمان بار دیگر به دریای خون تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: قوانینی که کردها را در ترکیه نادیده می گیرد هنوز ادامه دارد. هنوز قانون اساسی ترکیه و قوانین موجود در این کشور “هویت تکثرگرایانه” در این کشور را مورد شناسایی قرار نداده است و همه شهروندان این کشور “ترک” تلقی می شوند. هنوز ذهنیت حاکم در ترکیه بر اساس اصول “مردسالاری” در حال تداوم بوده و حقوق زنان در این کشور نادیده گرفته می شود. با این سیاست ها و ذهنیت ها چگونه در کشور پیشرفت خواهیم کرد؟
کالکان افزود: تا زمانی که ذهنیت یک جانبه گرایانه فراموش نشده و هویت تکثرگرایانه مورد تایید قرار نگرفته است و آزادی زنان و برابری آنان در قانون اساسی ترکیه و قوانین کشور مهیا نشده است؛ سخن گفتن از تغییر در ترکیه ممکن نیست. برای این که در ترکیه دموکراسی جای خود را پیدا کرده و ترکیه روند دموکراتیزه شدن را آغاز کند مسئله کردها در این کشور باید مورد حل و فصل قرار گیرد. این مسئله نیز با تغییر قانون اساسی و قوانین بنیادی کشور صورت خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین