۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد شدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از قومیتی کردن انتخابات در ارومیه

انتقاد شدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از قومیتی کردن انتخابات در ارومیه

  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: مطرح کردن مسایل قومیتی در انتخابات، دشمنی با ملت و نظام به شمار می رود و به معنای مخالفت با خداوند متعال است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه امروز ارومیه، با بیان اینکه قومیتی کردن انتخابات ارومیه خیانت به نظام است، اظهار کرد: متاسفانه عده ای در داخل با پیروی از بیگانگان در طرح مسائل قومیتی، به نوعی درصدد دست زدن به اختلافات قومی و مذهبی هستند.
وی ادامه داد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ارومیه چهار نامزد ترک و کرد به دور دوم راه یافته اند و به همین علت، عده ای سودجو با طرح مسائل قومیتی سعی در متشنج ساختن فضا دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تعصبات جاهلی گونه باید کنار گذاشته شود، افزود: اعلام می کنیم که پان فارسیسم، پان تورکیسم و پان کوردیسم باطل است و در میان امت اسلامی جایگاهی ندارد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در دور دوم انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی و رسانه ها باید ترویج دهنده اخلاقیات در جامعه باشند و افشاء کردن مباحث خانوادگی و شخصی، مخالف با دستورات خداوند است.
حجت الاسلام قریشی همچنین با اشاره به تلاش شبکه های خارجی از جمله بی.بی.سی به خط دهی به ملت ایران اذعان کرد: شبکه های فاسد استکبار جهانی درصدد تخریب نظام و مایوس کردن مردم هستند و بیشترین تهمت ها را علیه نظام اسلامی می زنند ولی کوچکترین نقد را به دولت هایی که وابسته آنها هستند، ندارند.
وی ادامه داد: شبکه های وابسته به استکبار جهانی، ایران را کشوری دیکتاتور عنوان می کنند، این در حالی است که در آمریکا حتی هنوز قانون اساسی مشخصی وجود ندارد و در انگلیس نیز فردی به عنوان ملکه به مدت ۶۵ سال است که حکومتی بی چون و چرا بر انگلیس دارد.
وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارد حتی در صورت لزوم رهبر نظام را مورد بازخواست قرار دهد و بنده این سوال را از بی.بی.سی می پرسم که آیا ایران حکومتی دیکتاتوری دارد یا حکومت هایی که شما وابسته آن ها هستید؟
امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار هیاتی از جمهوری آذربایجان با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری به مسئولان جمهوری آذربایجان تاکید داشتند که آذربایجان کشوری شیعه است و مسئولان این کشور باید فضای مناسبی برای فعالیت های مذهبی و مردمی در این کشور مهیا سازند که امیدواریم مسئولان این کشور شیعی به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و تعاملات و ارتباطات دو طرفه افزایش یابد./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین