۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد شدید بولنت آرنج از صلاح الدین دمیرتاش

انتقاد شدید بولنت آرنج از صلاح الدین دمیرتاش

  • ۲۱ دی ۱۳۹۳
  • ۲۷۹ بازدید
  • ۰
معاون نخست وزیر ترکیه به شدت از سیاست های حزب دموکراتیک خلق ها و رئیس مشترک آن یعنی صلاح الدین دمیرتاش انتقاد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه حریت، بولنت آرنج، معاون نخست وزیری ترکیه در اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها تا کنون حد نصاب ۱۰ درصدی را به عنوان تهدید برای خود محسوب کرده است و به همین دلیل همیشه در انتخابات با نمایندگان مستقل حضور پیدا کرده است. دمیرتاش و اعضای حزب دموکراتیک خلق ها مدعی شده اند که ما به صورت حزبی وارد انتخابات خواهیم شد و در جای دیگر عنوان داشتند که نبود کردها در مجلس می تواند خطر بزرگی برای ترکیه داشته باشد. ارزیابی ما از این سخنان این است که حزب دموکراتیک خلق ها تهدید کرده است که اگر نتوانند حد نصاب انتخابات را به دست آروند و وارد مجلس شوند، روند مذاکرات را مختل خواهند کرد و پ.ک.ک از این فرصت استفاده خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: پیام من به حزب دموکراتیک خلق ها این است، اگر حد نصاب را نتوانستید به دست بیاورید دست از تهدید برداشته به اصلاح حزبی بپردازید. شما در انتخابات ریاست جمهوری ۹ درصد آرا را به دست آوردید و با اعتماد به همین موضوع به صورت حزبی وارد انتخابات شدید، اما نباید فراموش کنید که دست کم ۳ درصد این آراء از جانب حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که به اکمل الدین احسان اوغلو باور نداشتند به شما داده شده بود.
معاون نخست وزیری ترکیه در ادامه با لحنی توهین آمیز خطاب به صلاح الدین دمیرتاش عنوان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری بخشی از آراء را نیز همجنسگراها که حزب مشخصی برای نمایندگی ندارند به شخص دمیرتاش داده بودند. اما اکنون به عنوان حزب وارد انتخابات خواهید شد، حزب جمهوری خواه خلق ها به حزب خودش و سایر گروها به نمایندگان خود رای خواهند داد. درصد آراء حزب دموکراتیک خلق ها بین ۷-۶ درصد آراء است. اگر این رای را نیز بتوانید به دست آورید به شما تبریک خواهم گفت.
لازم به ذکر است، صلاح الدین دمیرتاش در جوابی کوتاه به سخنان بولنت آرنج به خبرنگاران گفت: «ما به مجلس راه پیدا خواهیم کرد و از این طریق بولنت آرنج به هدف خود که همانا دشمنی با کردها است، دست پیدا نخواهد کرد».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *