۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد تند اردوغان از نامزدهای نزدیک به پ.ک.ک

انتقاد تند اردوغان از نامزدهای نزدیک به پ.ک.ک

  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که نامزدهای حزب صلح و دموکراسی نمی توانند در مناطق کردنشین، خدمات مناسبی به مردم ارائه دهند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی aHBAER ، فقط ۱۸روز به برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه زمان باقی مانده است و روز به روز میزان تنش های انتخاباتی بین احزاب سیاسی این کشور بیشتر می شود. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر عدالت و توسعه که از چند روز پیش به مناطق کردنشین ترکیه رفته است، دیروز در شهر بدلیس در جمع هواداران حزب خود، با در دست گرفتن یکی از کتاب های بدیع الزمان نورسی (شیخ سعید کُردی) اعلام کرد که دستور داده همه ی آثار وی به زبان ترکی و کُردی کرمانجی و زازاکی منتشر شوند. وی همچنین با ارائه ی برخی اسناد، نشان داد که حزب جمهوری خلق، روسای جمهوری و نخست وزیران پیشین ترکیه با انتشار آثار نورسی مخالفت کرده اند.
نخست وزیر ترکیه از بدلیس به بینگُل رفت و در جمع مردم این شهر اعلام کرد:« از همه ی شما بینگُلی ها می خواهم در روز انتخابات در سی ام مارس، یک درس بزرگ به حزب صلح و دموکراسی بدهید و اجازه ندهید هیچ کدام از شهرداری های شما به دست این حزب بیفتد. اگر این افراد بخواهند با ملی گرایی کُردی آرای شهروندان ما را جذب کنند، باید در پاسخ به آنها بگویید که گوش ما از این حرف ها پر است ومعیار مورد نظر ما خدمت و توسعه و رفاه است و کُرد و ترک و دیگر اقوام ترکیه همه با هم برابرند».
اردوغان امروز هم در شهر سرت و در جمع مردم این شهر، در سخنرانی خود به تندی علیه حزب صلح و دموکراسی (نزدیک به پ.ک.ک) انتقاد کرده و اعلام کرد:« از روزی که شهرداری سرت را به حزب صلح و دموکراسی سپرده اید، آنها سنگ روی سنگ نگذاشته اند و همه ی بودجه های شهرداری را صرف تبلیغات سیاسی و سوءاستفاده از عواطف برادران کُرد کرده اند. این افراد چیزی از مدیریت شهرداری و شیوه ی خدمت به مردم نمی دانند و فقط می توانند بر اساس کُردگرایی سیاسی، آرای مردم را جذب کنند و هیچ قدمی برای آنان برندارند. لازم است در انتخابات پیش رو، در همه ی شهرها به نامزدهای حزب عدالت و توسعه رای بدهید تا شهرهای این منطقه رنگ آسایش، خدمت، توسعه و رفاه را به خود ببینند». شهر کردنشین سرت، زادگاه امینه اردوغان همسر نخست وزیر ترکیه است. به همین خاطر برخی از شهروندان این شهر با حمل پارچه نوشته های بزرگی با مضمون «مقدم داماد و دخترمان را گرامی می داریم» به استقبال اردوغان رفتند. اردوغان یک بار به عنوان نماینده ی مردم این حوزه ی انتخابیه به مجلس ملی ترکیه راه پیدا کرده است. گفتنی است در شهر سرت اقلیتی از اعراب نیز زندگی می کنند و همسر اردوغان دختر یکی از این خانواده هاست.
اردوغان قرار است در تداوم سفر خود به مناطق کردنشین، به دیاربکر نیز سفر کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین