۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتظارات سران پ.ک.ک از مراحل آتی مذاکرات صلح

انتظارات سران پ.ک.ک از مراحل آتی مذاکرات صلح

  • ۴ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

 

ادریس بالوکَن پس از یک دیدار ۷ ساعته با شورای رهبری پ.ک.ک، انتظارات آنان از مراحل بعدی مذاکرات صلح را با رسانه ها در میان گذاشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Diclehaber دکتر ادریس بالوکَن نماینده ی بینگُل و عضو هیات ملاقات با اوجالان همراه با پروین بولدان نماینده ی اغدیر و سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول، در کوهستان قندیل و در دیدار ۷ ساعته با شورای رهبری پ.ک.ک، نظرات آنان در مورد مراحل بعدی مذاکرات صلح را جویا شد.
بالوکن پس از بازگشت به ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:«ما در این سفر با هیچ کدام از مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار نکردیم اما در دیدار مفصل با شورای رهبری پ.ک.ک، در مورد مسائل مهمی همچون مذاکرات صلح، حملات داعش، تحولات اقلیم کردستان و رویکرد احزاب کُرد در آن منطقه و همچنین در مورد کردهای سوریه صحبت کردیم. شورای رهبری پ.ک.ک انتظار دارد که مذاکرات ایمرالی، به گونه ای رسمی و به شکل قانونی ضبط و ثبت شود و هر چه زودتر فاز مذاکرات جدی با گسترده تر کردن حلقه ی گفتگوها آغاز شود. آنان همچنین خواهان این هستند که شرایط حبس جناب اوجالان تغییر داده شود و هیات هایی از فعالان سیاسی و رسانه ای نیز بتوانند به ایمرالی رفته و با او گفتگو کنند. قرار است در ماه سپتامبر پیام ویژه ای توسط جناب اوجالان منتشر شود و مقامات ترکیه هم برنامه ریزی کرده اند که تقویم مذاکرات را با افکار عمومی در میان بگذارند. بنابراین ما انتظار داریم که رفت و آمد به ایمرالی بیشتر و سریع تر شود. مقامات پ.ک.ک می خواهند تقویم و برنامه ی مذاکرات به شکل روشن و مدون با همه در میان گذاشته شود و همه چیز واضح باشد».
وی در ادامه افزود:«شورای رهبری پ.ک.ک معتقد است که داعش برنامه های ویژه ای برای حمله به منطقه ی کردنشین عفرین در شمال سوریه دارد و می خواهد با فتح عزاز و پیشروی به سوی کردها، آن جا را به خاک و خون بکشد. آنان انتظار دارند که در اقلیم کردستان عراق و در مقابله با داعش، یک نیروی نظامی مشترک بین احزاب کُرد ایجاد شود. شورای رهبری پ.ک.ک از احزاب اقلیم انتظار دارند که رویکردهای تنگ نظرانه ی کنونی خود را کنار بگذارند، کنگره ی ملی کُرد را برگذار کنند و باور کنند که خطرات بزرگی در راه است».
بالوکن در پایان از قول اعضای شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که مدافعین و نیروهای مسلح وابسته به این حزب در نجات کردهای ایزدی در منطقه ی شنگال تنها مانده اند و دیگر احزاب به اندازه ی لازم در این زمینه قدم برنداشته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین