۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • الجبیر: پ.ک.ک گروهی تروریستی است/چاووش اوغلو: با ریاض و واشنگتن علیه تروریسم همکاری می‌کنیم

الجبیر: پ.ک.ک گروهی تروریستی است/چاووش اوغلو: با ریاض و واشنگتن علیه تروریسم همکاری می‌کنیم

  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

وزیر خارجه عربستان در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر رویکردهای مشترک دو کشور در مورد مسائل سوریه، عراق و ایران تاکید کرد. وزیر خارجه ترکیه نیز از سفر آتی رئیس جمهور این کشور به عربستان و منطقه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش انجمن بی تاوان  به نقل از شبکه خبری العربیه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو،‌ همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا اولین نشست شورای هماهنگی عربستان و ترکیه را سازنده و نتیجه‌بخش توصیف کرد و گفت: دو کشور عربستان و ترکیه در خصوص سوریه و عراق و نیز در مورد ایران و “دخالت‌هایش” در منطقه رویکردهای مشابهی دارند.

وزیر خارجه عربستان در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: این شورا در راستای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلفی که مورد توجه منافع هر دو کشور است، تلاش می‌کند و امیدوار است همکاری‌های دو کشور که دو قدرت بزرگ اقتصادی منطقه هستند، افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود همکاری‌ها میان ریاض-آنکارا و تلاش دو طرف برای تقویت آنها جهت برقراری امنیت و صلح بین‌المللی درباره سوریه گفت: موضعگیری‌ ما در مورد سوریه حفظ وحدت و استقلال این کشور است.

الجبیر در ادامه تاکید کرد که عربستان پ.ک.ک را سازمانی تروریستی می‌داند و از ترکیه برای مقابله با آن حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد: دخالت‌های ایران و حزب الله در سوریه راه‌های دستیابی به راه‌حل برای بحران سوریه را پیچیده کرده است و ما امیدواریم که مذاکرات آستانه منجر به تثبیت آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه شود.

چاووش اوغلو نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عربستان و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از جمله قطر سفر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما باید برای همه توضیح دهیم که روابط ما بهتر شده است و به زودی تصمیمات لازم را به صورت هماهنگ اتخاذ خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود: ما منافع مشترک با عربستان داریم و باید با هماهنگی بیشتری اقدام کنیم، تصمیماتی که در این نشست می‌گیریم، ‌بسیار اهمیت دارند و ما از آنها در نشست‌های بعدی استفاده خواهیم کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه ترکیه در راستای مقابله با گروه‌های افراطی با سازمان‌های تروریستی برخورد می‌کند، گفت: آنکارا با ریاض و واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد. سه شهر در عراق و سوریه هستند که برای نابودی تروریسم در آنجا با همکاری آمریکا تلاش خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین