۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اقدامات ارتش ترکیه در حمله به شمال سوریه باعث تقویت داعش خواهد شد

اقدامات ارتش ترکیه در حمله به شمال سوریه باعث تقویت داعش خواهد شد

  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۲۸۳ بازدید
  • ۰

مراد کارایلان فرمانده نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) روز شنبه با انتقاد از موضع آمریکا در مقابل حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال شرقی سوریه گفت: موضع آمریکایی‌ها در خصوص عفرین منطقی و مناسب نیست.

به گزارش انجمن بی تاوان ، کارایلان در مصاحبه با رسانه‌ها افزود: موضع آمریکا که اعلام کرده است آنها نسبت به حمله ارتش ترکیه به عفرین نگران هستند منطقی نیست، آنها به خوبی می دانند که اقدامات ارتش ترکیه در حمله به شمال سوریه باعث تقویت داعش خواهد شد اما بخاطر منافع خویش در مقابل آن سکوت کرده اند.
این فرمانده نظامی پ.ک.ک اضافه نمود: مردم کرد در کردستان عراق در حمایت از مردم عفرین سنگ تمام گذاشتند و این اقدام آنها باعث تقویت روحیه کردها در مبارزه با حملات ارتش ترکیه شد.
مراد کارایلان تاکید کرد که حملات ارتش ترکیه باردیگر ثابت کرد که کسی دوست کردها نیست و تنها کردها دوست کردها می‌باشند و در چنین شرایطی هم دوستان واقعی خود را پیدا کردند.
این انتقادها در شرایطی رخ داد که آمریکایی‌ها تاکنون در خصوص نقض حاکمیت سیاسی سوریه از سوی دولت ترکیه تنها به صدور بیانیه و ابراز نگرانی بسنده کرده و علیرغم درخواست نیروهای کرد در سوریه از آنها برای موضع گیری جدی اما آمریکایی‌ها سکوت اختیار کرده اند.
به اعتقاد کارشناسان سیاسی حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین و سکوت آمریکایی‌ها بار دیگر نشان داد که کردها ابزار مصالحه و معامله در سوریه قرار گرفته‌اند.
سکوت آمریکایی‌ها نیروهای کرد سوری را به سوی همراهی و توافق با دولت مرکزی سوریه سوق داد به نحوی که هم اکنون نیروهای دفاع مردمی در سوریه در کنار نیروهای کرد سوری در مقابل حملات ارتش ترکیه مقاومت می کنند.
دولت ترکیه پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی شناخته و نیروهای کرد سوری مستقر در عفرین را بخشی از این سازمان در سوریه به حساب می‌آورد.
بیش از ۴۲ روز است ارتش ترکیه عملیاتی را تحت عنوان « شاخه زیتون» در شمال شرقی سوریه به منظور کنترل بر شهر عفرین آغاز کرده است.
این حملات در حالی ادامه دارد که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه آتش بس برای مدت یکماه را در سوریه تصویب کرده اما ارتش ترکیه حملات خود را تاکنون متوقف نکرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *