۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افشای رفتار ضد عاطفی پ.ک.ک توسط بی بی سی

افشای رفتار ضد عاطفی پ.ک.ک توسط بی بی سی

  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۷۰ بازدید
  • ۰

حضور خبرنگاران در قندیل نا خواسته پرده از ماهیت غیر انسانی و ضد عاطفی پ.ک.ک و پژاک پرده برادشت .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ.ک.ک خبرنگاران بسیاری را به منظور شرکت در کنفراس خبری مراد کارییلان مبنبی بر اعلام مراحل عقب نشینی پ.ک.ک از خاک ترکیه، به کوهستان قندیل دعوت کرده بود.حرفه ی خبرنگار ایجاب می کند که یک خبرنگار و روزنامه نگار به تمامی مسائل پیرامون خود به طور موشکافه بنکرند اما پ.ک.ک بدون اطلاع و بررسی جوانب ،خبرنگاران بسیاری را به قندیل دعوت کرد که این دعوت بطور نا خواسته گریبان گیر پ.ک.ک شده ، و از ماهیت غیر انسانی و ضد عاطفی پ.ک.ک و پژاک پرده برداشت.
خبرنگار بی بی سی ترکیه بصورت ماهرانه با یکی از اعضای پ.ک.ک مصاحبه انجام داده است ، که این مصاحبه نشان از رفتارهای غیر انسانی و غیر عاطفی پ.ک.ک می باشد .
جیمز رینولد، خبرنگار بی بی سی ترکیه حضور خود در قندیل را این گونه منتشر کرد
حزب کارگران کردستان، پ ک ک، به منظور اعلام مراحل عقب نشینی نیروهایش از خاک ترکیه، خبرنگاران را به کنفرانسی خبری در کوهستان قندیل دعوت کرده بود.
این سازمان، در رابطه با اتخاذ تدابیر امنیتی بسیار حساس برخورد کرد.

آنها نمی خواستند محل استقرار فرماندهان اصلی حزب کشف شود.

خبرنگاران حدود پنج ساعت منتظر ماندند و در این مدت فرصت یافتند تا با کادرهای رده بالای گریلا در محل، گفتگو کنند.

هیچ یک از آنها حاضر نشدند نام خود را فاش کنند. اما درباره زندگی در کوهستان به نکات جالب توجهی اشاره کردند.
یکی از گریلاهای پا به سن گذاشته که چهره ای آفتاب سوخته دارد، به “بی بی سی” گفت که در ترکیه به دنیا آمده و از سن پانزده سالگی به پ ک ک پیوسته است.

پس از سالها مادرش به این سوی مرز می آید. همچنین به منظور دیدار با برادر و خواهر کوچکش آنها را نیز به قندیل می آورد.

اما از آنجا که سالهاست آنان را ندیده است، در حین مواجه با خواهر و برادرش ابتدا آنها را به جا نیاورده است.

این گریلای میان سال می گوید در نخستین شبی که اعضای خانواده اش در قندیل به سر بردند، ارتش ترکیه به حمله ای هوایی علیه مواضع پ ک ک دست زد.

مادرش آن شب به حدی ترسیده بود، که تا صبح نتوانسته بود بخوابد و مدام تسبیح اش را در دست چرخانده بود.

در پی این حادثه، فردای آن روز خانواده اش را راهی کرده است.

او می گوید که تاکنون هیچ نامه ای برای اعضای خانواده اش ننوشته است،

تصور یک زندگی عادی سخت است

قندیل به عنوان محلی برای استراحت نیروهای گریلا شناخته شده است؛ نیروهایی که از “خط مقدم” بازمی گردند و پس از مدتی باز دوباره به نیروهای خود ملحق می شوند.

زندگی این افراد به طور کلی متفاوت است. به طوری که برای برخی از آنها بازگشت به زندگی عادی مشکل است.
این عضوء پا به سن گذاشته پ.ک.ک که از ترس و وحشت فرقه حتی نمی تواند نام خود را بر زبان بیاورد، از ۱۵ سالگی به عضویت پ.ک.ک در آمده است و بطوری غیر مستقیم نارضایتی خود را از حضور در پ.ک.ک اعلام می نماید . وی که چندین سال است خانواده خود را ترک کرده و حتی اجازه بر قراری ارتباط با خانواده اش را ندارد ، و این موضوع دلیل محکمی از ایدئولوژی و افکار منسوخ اوجالان می باشد که خانواده را زنجیر بردگی اعلام می کند ، و نفی خانواده از عقاید حاکم بر این فرقه می باشد.
وی در ادامه خاطر نشان می شود که تصویر یک زندگی عادی سخت است ، این سخن وی کاملاً نشان از این دارد که این کریلا در حسرت یک زندگی عادی می باشد ، در حالی که تمام زندگی خود را در کوهستان ها بسر برده است . وی خود به صراحت اعلام می نماید که قندیل به عنوان محلی برای استراحت نیروهای گریلا شناخته شده است؛ نیروهایی که از “خط مقدم” بازمی گردند و پس از مدتی باز دوباره به نیروهای خود ملحق می شوند، یعنی قندیل به مثابه هتلی ۵ ستاره است که پس از درگیری و جنگ در کوهستان مدت کوتاهی را در آنجا استراحت می کنند و دورباره در خط مقدم مشغول درگیری و جنگ می شوند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین