۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افشاگری بی سابقه در مورد کشتار اولودره؛ حکومت ترکیه می دانست افراد حاضر در مرز، نظامیان پ.ک.ک نیستند

افشاگری بی سابقه در مورد کشتار اولودره؛ حکومت ترکیه می دانست افراد حاضر در مرز، نظامیان پ.ک.ک نیستند

  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰
یک فرمانده ارتش ترکیه در افشاگری بی سابقه ای در مورد کشتار اولودره تاکید کرد که دولت ترکیه و ستاد فرماندهی نیروهای مسلح از قاچاقچی بودن جوانانی که درمرز ترکیه مورد حمله قرار گرفتند آگاه بوده اند.
به گزارش کردپرس به نقل از CNNturk، “سرهنگ آیگون اکر”، رئیس دایره اطلاعات مرکز فرماندهی ۲٫ ارتش ترکیه در اظهاراتی بحث برانگیز، در خصوص کشتار اولودره که باعث کشته شدن ۳۴ نفر از شهروندان کرد ترکیه شد، گفت: حکومت ترکیه و ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور از قاچاقچی بودن این افراد اطلاع داشتند.
وی تاکید کرد: هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه اثبات کرده بودند که افراد حاضر در مرز، نظامیان پ.ک.ک نیستند، بلکه افراد معمولی هستند که به قاچاق مشغولند و این اطلاعات را نیز به مقامات بالا ارسال کرده بودند. تمام اقدامات صورت گرفته بود که بعد از ورود آنان به ترکیه دستگیر شوند. ولی در لحظه آخر ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه تصمیم بر اقدام برای حمله هوایی گرفت. “ثروت یوروک” فرمانده ارتش ۲٫ ترکیه قبل از شروع عملیات اعلام  کرده بود که این تصمیم اشتباه است و نتایج وخیمی در پی خواهد داشت ولی با این وصف نتوانست مانع این اقدام شود.
رئیس دایره اطلاعات مرکز فرماندهی ارتش ترکیه افزود: تصاویر شناسایی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین در “مرکز بررسی شواهدات” ارتش ترکیه (GIM) بازرسی شده بود و رئیس این مرکز “سرتیپ خلیل ارکک” و “سرهنگ دوم تانر دوندار” بعد از مشاهدات ۱۵-۱۰ دقیقه ای فیلم های این تحرکات در مرز و همچنین تصاویر موجود، تایید کرده بودند که این افراد قاچاقچی هستند.
آیگون اکر در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: آن موقع منطقه در کنترل پ.ک.ک بوده است و حکومت ترکیه از فعالیت های موجود پ.ک.ک نگران بود به همین دلیل تصور داشت که این گروه احتمال دارد سلاح هایی وابسته به پ.ک.ک را وارد کشور کنند. بنابراین مرکز فرماندهی ۲۳٫ ژاندارمری منطقه خود را آماده کرده بود تا توسط هلیکوپتر عملیاتی ترتیب داده و در صورت ورود به خاک ترکیه آنان را دستگیر کند. ولی این گونه نشد و در لحظات آخر همه چیز عوض شد.
وی در آخر اظهارات خود عنوان کرد: این حادثه یک خطایی کاملا آشکار است که نمی توان از آن فرار کرد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین