۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افزایش کشته های بمبگذاری آنکارا به۹۷کشته و ۴۰۰ زخمی/ اکثر کشته ها هواداران HDP هستند

افزایش کشته های بمبگذاری آنکارا به۹۷کشته و ۴۰۰ زخمی/ اکثر کشته ها هواداران HDP هستند

  • ۱۹ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۶۳ بازدید
  • ۰
در میتینگی تحت عنوان “کار، دموکراسی، صلح” که در آنکارا برای محکوم کردن حملات تروریستی و حمایت از صلح برگزار شده بود ۸۶ نفر کشته و ۱۸۶ نفر دیگر زخمی شدند./ اکثر کسانی که در میتینگ حضور پیدا کرده بودند از هواداران حزب دموکراتیک خلق ها بودند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، سلامی آلتین اوک در گزارشی مکتوب با اشاره به بمبگذاری آنکارا عنوان کرد: بر اثر انفجار ۲ بمب در میتینگی تحت عنوان “کار، دموکراسی، صلح” که در آنکارا توسط کنفدراسیون اتحادیه های عمومی کارگران (KESK)، کنفدراسیون اتحادیه های کارگران انقلابی ترکیه (DISK)، اتحادیه اتاق های مهندسات و معماران ترکیه (TMMOB)، اتحادیه پزشکان ترکیه (TTB) و سایر سازمان های مدنی برای محکوم کردن حملات تروریستی و حمایت از صلح برگزار شده بود ۸۶ نفر کشته و ۱۸۶ نفر دیگر که حال ۲۸ تن آنان وخیم اعلام شده است زخمی هستند. دلیل این دو انفجار هنوز مشخص نشده است. این حمله وقیحانه را که دموکراسی و اتحاد کشور را هدف قرار داده است محکوم کرده و این موضوع را از نزدیک بررسی خواهیم کرد. جزئیات آن را طی گزارش های آتی در اختیار افکار عمومی خواهیم گذاشت.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در خصوص عاملان این بمبگذاری و یا این که عامل انتحاری بوده یا نه، برخی اطلاعات در دست است ولی در این برهه زمانی نمی توانیم آنان را در اختیار شما بگذاریم. زمانی که اطلاعات موجود به صورت دقیق اثبات شد آن را در اختیار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار خواهیم داد. ولی در حال حاضر برای ممانعت از ایجاد تنش و برای جلوگیری از روند تحقیق و بررسی اطلاعاتی در این خصوص نمی توانیم منتشر کنیم.
همچنین، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در بیانیه ای به دلیل بمبگذاری در میتینگ صلح آنکارا و کشته شدن ۸۶ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر ۳ روز عزای عمومی در ترکیه اعلام کرده است.
لازم به ذکر است، بر اساس اطلاعات اولیه در خصوص این بمبگذاری محل انفجار بمب ها در نزدیکی نیروهای امنیتی و مکانی بود که بازرسی های بدنی صورت می گرفت. هنوز تا این ساعت هیچ سازمان و یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
شایان ذکر است، کنفدراسیون اتحادیه های کارگران انقلابی ترکیه (DISK)، کنفدراسیون اتحادیه های کارگران انقلابی ترکیه (DISK) و اکثر سازمان های مدنی که این میتینگ را برگزار کرده بودند در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه و همچنین در انتخابات زودهنگامی که در ۱ نوامبر ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه برگزار خواهد شد از حزب دموکراتیک خلق ها حمایت کرده و اکثر کسانی که در این میتینگ حضور پیدا کرده بودند از هواداران حزب دموکراتیک خلق ها بودند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین