۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعلام حکومت نظامی در شهر جزیره

  • ۵ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

پس از آنکه یک غیر نظامی در حملۀ PKK به دایرۀ امنیت شرناخ کشته شد، فرمانداری جزیره از بعد از ظهر دیروز در شهر جزیره مقررات حکومت نظامی اعلام کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامۀ حریت، فرماندار جزیره اعلام کرد از دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر در دو محلۀ شهر آشوب زدۀ جزیره در استان جنوب شرقی شرناخ، حکومت نظامی اعلام شده است.

در بیانیۀ فرمانداری آمده است که در محلات یافس و سور شهر جزیره تا اطلاع ثانوی حکومت نظامی برقرار است. نیرو های امنیتی درخواست کرده اند برای از بین بردن خندق ها و سنگر های احداث شده توسط اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) و همچنین «تأمین امنیت جانی و مالی» حکومت نظامی اعلام شود.

حکومت نظامی پس از آن اعلام شد که یک شهروند غیر نظامی که در دایرۀ امنیت شرناخ مشغول کار بود، در حملۀ روز گذشتۀ PKK که با اسلحه های اتوماتیک انجام شد، جان خود را از دست داد. صبری اوغلاک علی رغم پوشیدن جلیقۀ ضد گلوله از ناحیۀ گردن مجروح شد و سپس در بیمارستان در گذشت.

همچنین یک افسر پلیس نیز در حمله ای در روز ۲۳ نوامبر در استان شانلی اورفا کشته شد. سردال توپراک در حال گشت زنی در منطقۀ سیورک استان شانلی اورفا توسط عامل ناشناسی مجروح شد و در بیمارستان در گذشت.

در همان حمله یک افسر دیگر نیز مجروح شد که به بیمارستان دولتی سیورک منتقل شد. پلیس در حال بررسی این حمله است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین