۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعلام آمار گمرکهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان از سوی یکی از رسانه های حزب دمکرات

اعلام آمار گمرکهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان از سوی یکی از رسانه های حزب دمکرات

  • ۶ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

یکی از رسانه های وابسته‌ به‌ حزب دمکرات کردستان (پارتی) آماری از گمرک ها و مراکز بازرسی متعلق به پ.ک.ک را در مرزهای میان اقلیم کردستان با ایران، منتشر کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سایت خبری باس نیوز وابسته‌ به حزب دمکرات کردستان (پارتی) در گزارشی به نقل از برخی منابع امنیتی در مناطقی از اقلیم کردستان که به عنوان حوزه نفوذ حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، محسوب می شود، اعلام کرد که پ.ک.ک در طول مرز میان اقلیم کردستان و ایران در مناطق شارباژیر، پنجوین، قلادزی، بالکایتی و برادوست، ۲۳ گمرک و مرکز بازرسی خود را ایجاد کرده است.
این گزارش مدعی شده که پ.ک.ک از طریق این نقاط مرزی و ایجاد پست بازرسی مبلغی را تحت عنوان سرانه و حق گمرک از کولبران و کاسبکاران و قاچاقچیانی که از این نقاط تردد می کنند دریافت می کند.
به نوشته این سایت، کالاهایی که قاچاقچیان و کولبران از طریق این گمرکها اقدام به نقل و انتقال آنها به‌ داخل مرزهای ایران می کنند، بیشتر شامل سیگار و مشروبات الکلی است.
این گزارش در بخش دیگری اشاره می کند که پ.ک.ک در مرزهای ریکان و نیروه و مزوری در منطقه بادینان دارای ۸ ایست بازرسی و گمرک است و در این نقاط نیز از کولبران و قاچاقچیانی که اقدام به قاچاق سیگار، مشروبات الکلی، شکر، روغن، بنزین و گازوئیل می نمایند مبالغی را دریافت می دارد.
در این گزارش با اشاره‌ به‌ اینکه‌ قاچاقچیان و کولبرانی که پ.ک.ک اقدام به اخذ حق گمرک از آنها می کند، اغلب جزء افراد کم درآمد منطقه می باشند، تصویری مربوط به قبض دریافت حق گمرک از سوی نیروهای پ.ک.ک آمده‌ که‌ در آن اطلاعات مربوط به‌ دریافت وجوه‌ نقد از این افراد، نوشته‌ شده‌ است.
این در حالی است که طی روزهای گذشته درگیری مسلحانه ای میان پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان ایران در منطقه کیله شین در مرز اقلیم و ایران روی داد که منجر به کشته شدن یکی از نیروهای حزب دمکرات کردستان گردید و پ.ک.ک در بیانیه ای دلیل وقوع درگیری را تلاش نیروهای حزب دموکرات برای ایجاد مقر بازرسی و دریافت حق گمرک از کاسبکاران و کولبران منطقه که پ.ک.ک آن را حوزه نفوذ خود می داند، اعلام کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *