۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به وضعیت اوجالان و دمیرتاش

اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به وضعیت اوجالان و دمیرتاش

  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۸۴ بازدید
  • ۰

زندانیان بند F زندان ادیرنه در اعتراض به انزوای اوجالان در زندان امرالی، وضعیت دمیرتاش در زندان ادیرنه و بدرفتاری مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز، زندانیان بند F زندان ادیرنه از روز ۱۷ ژانویه تاکنون در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند و مسئولان زندان نیز برای شکستن این اعتصاب غذا، به روش‌های تهدیدآمیزی روی آورده‌اند.
شرایط زندانیان بند F زندان ادیرنه که صدها تن از مقامات و سیاستمداران کرد را در خود جای داده است، هر روز دشوارتر می‌شود. این زندانیان سیاسی عنوان کرده‌اند که با “رفتارهای غیرانسانی” مواجه می‌شوند. زندانیان این بخش از زندان ادیرنه برای نشان دادن اعتراضات خود، از روز ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) به اعتصاب غذای دوره‌ای دست زده‌اند و در هر دوره ۵ روزه، تعدادی از زندانیان در آن شرکت می‌کنند.
اعتصاب کنندگان خواسته‌های خود را “لغو انزوای تحمیل شده بر عبدالله اوجلان رهبر دربند PKK از طرف دولت ترکیه در زندان امرالی”، “لغو تمام وظایف علی‌حیدر آک رئیس زندان ادیرنه که جنایات زیادی در زندان‌ها مرتکب شده است”، “انتقال صلاح‌الدین دمیرتاش و عبدالله زیدان رئیس مشترک و نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها از بند زندانیان جنایی به بند زندانیان سیاسی” و “تحویل تمام وسایل ضبط شده زندانیان توسط مسئولان این زندان” عنوان کرده‌اند.
هم‌اکنون سومین گروه در اعتصاب غذای خود به‌سر می‌برند و تلاش مسئولان زندان برای پایان دادن به این اعتصاب بی‌نتیجه مانده است. گفته می شود زندان بانان سعی دارند با اعمال فشار اعتصاب کنندگان را از عمل خود منصرف کنند.
شایان ذکر است که ساعات هواخوری زندانیان سیاسی در این زندان، تنها براساس “نظر شخصی رییس زندان” تعیین می شود و برخی از وسایل شخصی زندانیان از قبیل دفتر و خودکار نیز ضبط شده است. همچنین مقامات زندان علت نگهداری صلاح‌الدین دمیرتاش در زندان انفرادی را “تأمین امنیت جانی” وی عنوان کرده‌اند که همین امر واکنش زندانیان را در پی داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین