۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اعترافات گیری اجباری از کودکان توسط عبداله اوجالان

  • ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • ۷۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: بکارگیری اعتراف اجباری از کودکان از ابتدای پ.ک.ک توسط عبداله اوجالان صورت می گرفت و کودکان را در جمع مجبور می کرد که آنچه که وی سوال می کند، بناچار” بلی” بگوید. اوجالان همیشه از شیوه های غیر انسانی در برابر نیروهایش استفاده می کرد. قراردادن کودکی در مقابل جمع و او را مجبور کردن به این که از دوره اموزشی نهایت استفاده را برده و خود را تغییر داده و اماده هر کار هست کند، اقدامی غیرانسانی است و علنا نقض حقوق کودکان است.

سرکردگان گروهک های تروریستی برای اینکه خود را در جمع برتر نشان دهند، همیشه از شیوه های غیرانسانی برای شهرت بیشتر استفاده می کنند. عبداله اوجالان علاقه شدیدی به این داشت که اطرافیانش وانمود کنند که شیفته او هستند.عبداله اوجالان با فریب کاری و شست و شوی مغزی، خیلی از کادرها را به کشتن میداد و کودکان را به مناطق عملیاتی می فرستاد تا اینکه ثابت کنند به رهبری پایبند هستند و صدها نفر بدون شلیک یک گلوله کشته شدند.

با توجه به شرایط اجتماعی زندگی جامعه کردی اوجالان به خوبی می دانست که دختران و زنان در شرایط محدود زندگی می کنند و برای اینکه خود را به منجی زنان و دختران تبدیل کند در قبال بهره برداری به آنها آزادی هایی می داد که این آزادی در چارچوب ترسیم شده ذهنیت اوجالان بود. وی از دختران سو استفاده می کرد و از یک طرف به انها می گفت که من مانند مردان کلاسیک کرد نیستم و انها را وادار به برداشتن روسری و انتقاد از اینکه مانند برده عمل نکنند و رفتن با دختران در داخل استخر از کارهای شنیع اوجالان بود. در واقع اوجالان وانمود می کرد که مردی آزادی خواه و بزرگ است و حال اینکه دختران را مجبور می کرد که ساعتها بدن او را ماساژ کنند و از یک طرف هم از پوشش بسته دختران خوشش نمی امد و سعی می کرد دخترانی که با او بودند پوششی بدن نما داشته باشند و بیشتر به عرف جامعه کردی حمله می کرد و انها را به باد انتقاد می گرفت.

از نوجوانان برای اینکه ذهنی نپخته داشتند مغز انها را با افکار کثیفش پر می کرد و نوجوانان را برای اینکه سرمشق دیگر کادرها قرار بدهد انها را تشویق می کرد و گاهی به انها مسئولیت می داد و به انها به حدی فشار می آورد که ناخوداگاه برای رهبری جانشان را فدا کنند که فرهنگ انتحار از اینجا شروع شد و عده ای از نوجوانان برای اینکه نمی توانستند مسولیت داده شده را پیش ببرند دست به انتحار می زدند. در نتیجه استفاده و بهره برداری از کودکان ابتدا توسط سرکرده پ.ک.ک بصورت یک سنت تبدیل شد که تا امروزه ادامه دارد که عکس های کشته شدگان گویای همه چیز هست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین