۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعتراضات اهالی شمدینلی بر علیه پ.ک.ک و پژاک

اعتراضات اهالی شمدینلی بر علیه پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۸ آبان ۱۳۹۱
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

کشته و زخمی شدن ۲۲ نفر از غیرنظامیان شمدینلی، مردم این شهر کوچک مرزی را خشمگین کرده است.

به نقل از روزنامه زمان، در حالی که تا یکی دو ماه پیش نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک قصد داشتند با اشغال کامل شهر کوچک مرزی شمدینلی در استان حکاری و اعلام آن به عنوان منطقه آزاد شده، ترکیه را با یک بحران امنیتی بزرگ مواجه کنند، این بار ورق برگشته و اوضاع در این شهر به گونه ای رقم خورد که غالب اهالی این شهر علیه پ.ک.ک موضع گرفته اند.

عاکف گونَی خبرنگار روزنامه زمان که برای تهیه یک گزارش خبری به شمدینلی رفته در خصوص عملیات هفته گذشته پ.ک.ک نوشت:” انفجار خودرو بمب گذاری شده پ.ک.ک منجر به کشته و زخمی شدن ۲۲ نفر از غیرنظامیان شمدینلی شده و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت. من به مراسم ختم خانواده فارِس دمیرجان در یکی از مساجد شمدینلی رفتم تا نظرات آنان را در این خصوص جویا شوم. فارس دمیرجان نوجوان معلول ۱۱ ساله ای بود که در انفجار مزبور کشته شد و مرگ وی طایفه دمیرجان را علیه پ.ک.ک برانگیخت.”

در ادامه این گزارش آمده است:” اصناف و بازاریان شمدینلی که در گذشته به خاطر حمایت از پ.ک.ک به خیابان ها می ریختند، این بار در اعتراض به پ.ک.ک کرکره مغازه های خود را به مدت دو روز پایین کشیدند. من مهمان بَحران دمیرجان پدر عزادار فارس شدم و از او خواستم تا هر چه در دل دارد با ما در میان بگذارد. بحران با ادبیاتی صریح و معترضانه علیه پ.ک.ک حرف زد و اعلام کرد که سه نماینده حزب صلح ودموکراسی را که برای اعلام تسلیت آمده بودند، به مراسم عزاداری راه نداده و به تندی با آنان برخورد کرده است. او اعلام کرد که مردم شمدینلی از حملات پ.ک.ک به تنگ آمده اند. حتی پیش از واقعه انفجار تروریستی هم بارها خانه های آنان مانند سنگر نظامی سوراخ سوراخ شده و کوچه های این شهر را تبدیل به میدان جنگ کردند. اگر این جنگ و خشونت ها برای ماست، ما از شما می خواهیم یک ثانیه دیگر ادامه ندهید. اگر شما اجازه دهید زندگی ما روال عادی و آرامی دارد و ناشکر نیستیم. امیدواریم خداوند حق ما را از پ.ک.ک بگیرد و مردم شمدینلی بیش از این شاهد ناامنی نباشند.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین