۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اظهارات مهم داوداوغلو درباره ی دیدار با سران کردهای سوریه

اظهارات مهم داوداوغلو درباره ی دیدار با سران کردهای سوریه

  • ۱۶ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ی ترکیه دیدار با سران احزاب کُرد سوری را طبیعی خواند و در عین حال هشدارهایی به حزب اتحاد دموکراتیک داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی kanalD احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ی ترکیه در آنکارا و در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص دیدار با هیات عالی کردهای سوریه گفت:« در شرایطی که ما به طور مداوم با شورای ائتلاف مخالفین سوری در ارتباط هستیم، هیچ اقدامی طبیعی تر از دیدار ما با سران کردهای سوریه نیست. اما در عین حال باید بر این موضوع مهم نیز تاکید کنم که ما هیچ گونه ساختار غیررسمی جدیدی را در سوریه نخواهیم پذیرفت و قرار نیست برخی گروه ها از ناامنی و خلا موجود سوءاستفاده کرده و قدرت را در دست بگیرند. » خبرنگاران رسانه های ترکیه که این اظهارات داوداوغلو را کنایه به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه دانستند از وزیر امور خارجه پرسیدند: قرار است فردا با هیات عالی کردهای سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک دیدار کنید آیا این موضوع به معنی پذیرفتن برنامه های این حزب نیست؟ وی در پاسخ گفت:«خیر. در صورتی که فردا برنامه ی خاصی نداشته باشم با هیات عالی کردهای سوریه دیدار خواهم کرد اما نماینده ای از حزب اتحاد دموکراتیک در این هیات حضور ندارد.»
در ارتباط با این موضوع خبرگزاری کرد پرس با الهام احمد رییس هیات عالی کردهای سوریه که به آنکارا رفته تماس گرفته و از وی در خصوص برنامه های فردا سوال کردیم. وی در پاسخ به سوال کردپرس گفت:«طی چند ساعت اخیر امکان پیگیری اخبار رسانه های ترکیه را نداشته ایم و از اظهارات جناب داوداوغلو نیز اطلاع ندارم.» از وی سوال کردند: همه می دانند که شناسنامه ی سیاسی شما؛ عضویت در کمیته ی سران حزب اتحاد دموکراتیک است. آیا ممکن است داوداوغلو از دیدار با شما پرهیز کند؟ وی در پاسخ گفت:«خیر. من در این هیات به عنوان عضوی از شورای مردم غرب حضور دارم و مشکلی پیش نمی آید.»
شورای مردم غرب، ترکیبی از فعالان سیاسی و نظامی کُرد سوری نزدیک به طیف اوجالان است که ۵ کرسی از ۱۰ کرسی هیات عالی کردهای سوریه را در اختیار دارد و ۵ کرسی دیگر این نهاد مشترک، در اختیار شورای میهنی کردهای سوریه یعنی احزاب و گروه های طیف نزدیک به بارزانی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین