۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اطلاعات آلمان پ‌ک‌ک را تهدید بزرگی برای کشور می‌داند

اطلاعات آلمان پ‌ک‌ک را تهدید بزرگی برای کشور می‌داند

  • ۴ تیر ۱۴۰۳
  • ۷۳ بازدید
  • ۰

سازمان اطلاعات داخلی برلین اعلام کرد که آلمان سازمان تروریستی پ‌ک‌ک را به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی گسترده در زمینه جذب نیرو و اخاذی، یکی از مهمترین تهدیدها برای این کشور می‌داند.

به گزارش انجمن بی تاوان، اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، مسئول اطلاعات داخلی در آلمان، هفته گذشته گزارش جامع ۴۰۸ صفحه ای خود را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرد که در آن پ.ک.ک به عنوان سازمان تروریستی با بیشترین اعضا و نفوذ عمده در میان افراط گرایان مرتبط با خارج در داخل کشور معرفی شد. آلمان

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۳، ۲۸۶ مورد جنایات مرتکب شده توسط PKK ثبت شده است که نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مقامات آلمانی شناسایی کردند که پ‌ک‌ک در سال ۲۰۲۳ بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون یورو به بهانه «کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی» جمع‌آوری کرده است.

سازمان اطلاعات خاطرنشان کرد که این سازمان سال گذشته ۱۴۰۰۰ عضو در آلمان داشت که آن را به سازمان خارجی افراطی با بیشترین عضویت در این کشور تبدیل کرد.

به گفته برلین، پ‌ک‌ک به تلاش‌های خود برای جذب حامیان جوان عمدتاً از آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای مبارزه مسلحانه خود ادامه داده است.

این گروه تروریستی نه تنها از طریق آدرس های شخصی مقامات یا سازمان های جوانان، بلکه در رسانه ها و محافل وابسته خود نیز تبلیغات می کند و از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به افراد جوان استفاده می کند.

از ژوئن ۲۰۱۳، بیش از ۳۰۰ نفر از آلمان به واحدهای رزمی پ‌ک‌ک پیوسته‌اند. از میان کسانی که ترک کردند، حداقل ۴۱ نفر در آنجا جان باختند، در حالی که تقریباً ۱۶۰ نفر به آلمان بازگشته اند. این امر نشان دهنده آموزش نظامی و اعزام نیروهای استخدام شده از آلمان، از جمله شهروندان آلمانی، به مناطق درگیری خارجی است.

این گزارش هشدار می‌دهد که تظاهرات‌های متعدد سازمان‌دهی شده توسط سازمان تروریستی در سراسر آلمان، پتانسیلی برای درگیری مداوم است.

این سازمان توضیح داد که ساختارهای اروپایی به طور یکپارچه در چارچوب PKK ادغام می شوند و اهداف تعیین شده توسط رهبری PKK را بدون هیچ گونه تصمیم گیری اختیاری اجرا می کنند.

در آلمان، PKK به چهار بخش و ۹ منطقه تقسیم شده است که هر یک توسط یک افسر اداری اداره می شود، در حالی که انجمن های وابسته به PKK نیز تحت این شبکه فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش آلمانی، “کنفدراسیون جوامع کردستان در آلمان”، یک سازمان مرکزی که برای رویدادها و تجمعات مرتبط با تروریسم با روحیه پ ک ک بسیج می شود، در راس این شبکه قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *