۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اشغال مناطق ترکمان و عرب نشین شمال سوریه توسط پ.ک.ک

اشغال مناطق ترکمان و عرب نشین شمال سوریه توسط پ.ک.ک

  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۷ بازدید
  • ۰

نیروهای گروهک تروریستی پ.ک.ک در سوریه (YPG) با حمایت هوایی غرب، با هدف ظاهری مبارزه با داعش، اقدام به اشغال مناطق ترکمان و عرب نشین شمال سوریه و الحاق آنها به مناطق خودمختار و نامشروع تحت سلطه خود میکنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :ظرف چند روز گذشته درگیری‌های شدیدی در حومه دو شهر سلوک و تل ابیض در شمال سوریه درگرفت و بر اساس آخرین خبرها شهر سلوک در محاصره پ.ک.ک قرار دارد و آن‌ها توانسته‌اند به دروازه شهر تل ابیض برسند و برای اولین بار پس از حمله داعش به سوریه، دو کانتون خودمختار جزیره و عین العرب را با اشغال مناطق ترکمان و عرب نشین هم متصل کنند.
رجب طیب اردوغان درباره پیشروی کُردها در نزدیکی مرزهای این کشور گفته است اعراب و ترکمان‌ها از این منطقه رانده‌شده و کردها در آن اسکان‌یافته‌اند. البته وی دلیل آن را فرار ساکنان منطقه به دلیل حمایت هوایی ائتلاف ضد داعش از کردها عنوان کرده است.
اردوغان تاکید کرد هدف از انجام این عملیات آگاهانه که با هدف تخلیه اعراب و ترکمنها صورت می گیرد مستقر کردن سازمانهای تروریستی «پ.ی.د» و «پ.ک.ک» در منطقه خالی از سکنه است.
به گفته مقامات گروهک ترویستی پ.ک.ک در سوریه، اکنون نیروهای این گروهک بر جاده مواصلاتی تل ابیض به‌طرف رقه که مهم‌ترین مرکز داعش در سوریه محسوب می‌شود، مشرف بوده و به ورودی شهر تل ابیض رسیده‌اند.
بر اثر این توسعه طلبی های پ.ک.ک و درگیری های حاصل از آن، تاکنون بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از ساکنان تل ابیض شامل اعراب و ترکمانها به طرف مرز ترکیه فرار کرده اند اما به گفته برخی رسانه ها داعش تلاش کرده آنها را به شهر بازگرداند.
گفتنی است، رسانه های جهان در قبال این جنایت پ.ک.ک بر علیه مردم شمال سوریه سکوت اختیار کرده و از این اقدامات ضد بشری این گروهک تحت عنوان مبارزه بر علیه داعش یاد میکنند! این در حالی است که تمامی شواهد خلاف این ادعا را ثابت نموده و امروز دیگر بر همگان آشکار است که نیروهای کرد شمال سوریه با حمایت های نظامی، سیاسی و اقتصادی غرب و در راس آن آمریکا به دنبال پاک سازی ائتنیکی ترکمان ها و اعراب و در نتیجه اشغال مناطق مرزی شمال سوریه و در نهایت تجزیه کشور سوریه و تشکیل کردستانی جدید در راستای اهداف استعمار جویانه غرب میباشند.
منبع: دورنانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین