۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

استعفای هاکان فیدان از ریاست میت

  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰
هکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) استعفای رسمی خود را تقدیم نخست وزیر کرد و داوود اوغلو نیز با این استعفا موافقت نمود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ه نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) امروز۷ فوریه ۲۰۱۵، (سالگرد “بحران میت”) از سمت خود استعفا کرد. بر اساس اخباری که به خبرگزاری آناتولی رسیده است این استعفا در ساعت ۰۰:۱۲ بامداد ۷ فوریه ۲۰۱۵ صورت گرفته است.
طبق اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به نخست وزیری، در این استعفا که تقدیم احمد داوود اوغلو، نخست وزیرترکیه شده است، نامزد شدن در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه بعنوان دلیل استعفا ذکر شده است. این استعفا توسط احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه مورد قبول واقع شده است. بنابراین، وی که از ۲۵ می ۲۰۱۰ میلادی رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه بوده است از مقام خود استعفا کرده و به کادر حزب عدالت و توسعه در در انتخابات ۲۰۱۵ مجلس ترکیه خواهد پیوست.
شایان ذکر است، بر اساس قانون انتخابات ترکیه تمام افراد دولتی و لشکری ترکیه نهایت تا ۱۰ فوریه ۲۰۱۵ یعنی ۳ روز دیگر مهلت دارند تا در راستای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور از سمت خود استعفا دهند.
لازم به ذکر است، بحران منسوب به بحران میت، در ۷ فوریه ۲۰۱۲ بعد از دستگیری های عمده اعضای کنگره جوامع کُرد (KCK) به وقوع پیوست. در آن تاریخ “صدرالدین ساری کایا” دادستان ویژه استانبول در این پرونده، هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه، امره تانر رئیس سابق این سازمان، عفت گونش، معاون رئیس سابق میت و ۲ نفر از اعضای سازمان را به دادگاه فرا خوانده بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین