۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • از نیروهای پیشمرگ تشکر ویژه ای دارم/ شنگال باید قدرت دفاعی مختص به خود داشته باشد

از نیروهای پیشمرگ تشکر ویژه ای دارم/ شنگال باید قدرت دفاعی مختص به خود داشته باشد

  • ۲ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۷۵ بازدید
  • ۰
 تنها هدف پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق کمک به کردها است
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Ozgur-Gundem، مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک و فرمانده نیروهای نظامی پ.ک.ک در اظهاراتی با اشاره به آزادسازی شنگال گفت: در شنگال اتفاقات زیادی رخ داد. نیروهای زیادی در این مقاومت از دست دادیم. برای آزادی و حمایت از کردهای ایزدی مقاومت کردیم. در این مقاومت فرماندهان و جنگجویان زیادی کشته دادیم. شنگال زودتر از این ها باید آزاد می شد. به نظر ما اگر سیاست کرد می توانست به یک اجماع رسیده و با هم همکاری می کرد شنگال بسیار زودتر به آزادی خود دست پیدا کرده بود. در عمل پیشمرگ و نظامی پ.ک.ک این همکاری را میسر کرد. در برخی نقاط پیشمرگ و نظامی پ.ک.ک با هم حرکت کرد. فرماندهان پیشمرگ و فرماندهان پ.ک.ک مشکل خاصی در این حرکت مشترک تجربه نکردند. احساسات ملی باعث عدم بروز مشکلات شد. از نیروهای پیشمرگ تشکر ویژه ای می کنم. این همکاری نظامی به سیاست کرد یک پیام قاطعی داشت. حرکت های سیاسی کرد باید این پیام را به خوبی تحلیل کنند.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: همه می دانند که اساس آزادسازی شنگال را نیروهای نظامی پ.ک.ک تشکیل می دهد. اگر نیروهای پ.ک.ک به شنگال نرفته بود و زیرساخت های مقاومت را به وجود نیاورده بودند و در برابر تروریست های داعشی مقاومت نکرده بودند این آزادسازی نیز صورت نمی گرفت. ۱۷۰ نیروهای نظامی پ.ک.ک در شنگال کشته شده است. افرادی مانند “دیلشر یولداش” فرمانده نیروهای پ.ک.ک در شنگال و فرماندهانی مانند “آرمانچ” و “گنجو” در شنگال کشته شده است. ۱۳ نوامبر و آزادسازی شنگال یکباره صورت نگرفت. روندی بود که پ.ک.ک آن را هدایت می کرد. اساس آزادسازی شنگال مقاومت تاریخی پ.ک.ک در این منطقه بود.
قاراییلان خاطرنشان کرد: ورود نظامیان پ.ک.ک به اقلیم کردستان عراق در شرایط بسیار بحرانی رقم خورد. ورود پ.ک.ک به شنگال، مخمور و کرکوک در راستای حمایت و کمک رسانی به کردها بود. هدف پ.ک.ک از ورود به اقلیم کردستان عراق این بوده و اکنون نیز همین هدف است. خارج از این مسئله پ.ک.ک هدف دیگری در این منطقه دنبال نمی کند. انتظاری که ما از تمام گروه های سیاسی اقلیم کردستان عراق به خصوص حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس محترم اقلیم کردستان داریم این است که به مسئله شنگال با یک دید ملی نگاه شود. یک سیاست جامع و ملی گرایانه دنبال شود. اگر سیاست ها این گونه در نظر گرفته شود ما به هر تصمیمی حاضر خواهیم بود. اراده کردهای ایزدی در شنگال باید مورد قبول واقع شود. بدون شک در تقسیم بندی اقلیم کردستان فدرال باید شنگال نیز در آن جای گرفته باشد ولی آنان باید قدرت دفاعی خود را داشته باشند. در شنگال باید یک وضعیت فدرال – ملی به وجود آید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین