۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: فتح الله گولن رفتارهای تروریستی خود را به پ.ک.ک و داعش واگذار کرده است

اردوغان: فتح الله گولن رفتارهای تروریستی خود را به پ.ک.ک و داعش واگذار کرده است

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
  • ۱۸۶ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که تهدید، تله، خیانت و خرابکاری مشخص نیست که توسط چه کسی و چه زمانی انجام خواهد شد و  فتح الله گولن رفتارهای تروریستی خود  را به پ.ک.ک و داعش واگذار کرده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خطاب به شهروندان در مقابل مجتمع ریاست جمهوری تجمع کرده بودند اظهار داشت: تهدید، دام، خیانت و خرابکاری مشخص نیست توسط چه کسی و چه زمانی انجام می شود. امروز در استان شرناق شهید دادیم. در ماردین و دیاربکر انفجار رخ داد. فتو نوبت خیانت را به پ.ک.ک  و داعش واگذار کرده است. این طبیعت شخصیت آنهاست.”

وی با بیان این مطلب که ترکیه در مقابل هیچ قدرت بشری تسلیم نشده و نخواه شد تاکید کرد که فقط در حضور خداوند خم می شویم.

او اضافه کرد: “آنکارا یکی از شهرهای نادر کشور بود که روز به عنوان روز آزادی از دست دشمنان نداشت. ۱۵ جولای همانطور برای تمامی ترکیه و آنکارا روز آزادی محسوب می شود”.

اردوغان تاکید کرد “نوبت دموکراسی در میدان و ساعت های معین نباید انجام شود. از دموکراسی٬ آزادی و دولت خود ۳۶۵ روز سال در منازل و محل کار خود و در هر جای دیگر حمایت خواهیم کرد”.

او ادامه داد:”ایالات متحده آمریکا نیز دیر یا زود تصمیم خواهد کرد؛ یا ترکیه یا فتو. یا کشور دموکراسی ترکیه یا گروه ترویستی فتو را ترجیح خواهد داد. برای این انتخاب مجبور است.”

رئیس جمور ترکیه اظهار داشت: “این پایان مراسم کشیک دموکراسی خواهد بود و به همdن دلیل مایل به انجام آن در آنکارا شدیم. ملتمان نمی خواهند میادین را ترک کنند، هر روز و هر ساعت از دموکراسی دفاع خواهیم کرد. کانون خیانت نامعلوم است. آن ها در کشیک های خیانت خود به کام مرگ کشیده خواهند شد. ما به راه خود ادامه خواهیم داد. فرجام کسانی که در صف شارلاتان پنسیلوانیا هستند، پریشانی خواهد بود. یک شنبه مردم میدان ینی کاپی استانبول حماسه به پا کردند. در جدید دموکراسی را گشودند”.

او اضافه کرد: “”دستان این گروه تروریستی خائن که از سال ها پیش در حال مبارزه با قانون شکنی، تهمت و ریاکاری آنها هستیم به خون نی آغشته شد. این خون ملت بود. این ملت از خطاها و کم کاری ها می گذرد اما در مقابل خیانت مسامحه نشان نمی دهد. گروه تروریستی فتح الله گولن به کشور و ملت خیانت کرد. این کودتای خائنانه، پیش نمایشی براى اشغال ترکیه بود. بدون شک که کسانی که بتوانند سلاح خود را به سمت ملت نشانه بروند، وطن خود را نیز به دیگران خواهند فروخت. هیچ کس  بر ذره ای از خاک وطنمان حسابی در ذهن خود باز نکند. کسانی که در این اندیشه باشند تاوان آن را پس خواهند داد. برخی ها از قندیل مدعی شدند از دامنه های کوه وارد شهرها خواهند شد، اگر بیایید، فرجام کارشان را خواهید دید.”

او گفت : “آن ها در کشیک های خیانت خود جان خواهند داد، ما به کشیک های دموکراسی برای حفظ وطن تلاش خواهیم کرد.”

رئیس جمهور ترکیه در پایان سخنان خود تصریح کرد: “از شهروندان کشورم که با شور و شایستگی وابستگی خود را به دولت و ملت را به جهانیان اعلام کردند٬ تشکر و قدردانی می‌کنم. خداوند کشور و ملت ما را تا ابد حفظ کند. امشب به این کشیک ها پایان می دهیم، اما در باطن خود به این کشیک ها ادامه خواهیم داد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین