۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: ضرر جماعت گولن برای ترکیه بیش از پ.ک.ک بوده است

اردوغان: ضرر جماعت گولن برای ترکیه بیش از پ.ک.ک بوده است

  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
  • ۲۹۶ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ضرر جماعت گولن برای ترکیه بیشتر از حزب پ.ک.ک است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آمریکای لاتین سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگار “نیویورک تایمز” که در خصوص نامه ۸۸ نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا که به جان کری وزیر خارجه این کشور در خصوص بازداشت های اخیر ترکیه نوشته اند؛ گفت: در مقابل این اقدامات آمریکا، نمایندگان مجلس ما نیز در حال نوشتن نامه ای با مضمون “دوستی آمریکا-ترکیه” هستند. یک نسخه از این نامه را نیز به وزیر خارجه آمریکا جان کری خواهیم فرستاد.

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از جماعت گولن و ساختارهای موازی گر عنوان کرد: در علملیات قبلی ۲۱ نفر بازداشت شده بودند و در آخرین عملیات نیز ۳۰ نفر دیگر بازداشت شده اند، این ۳۰ نفر بر اساس اطلاعات به دست آمده با سازمان های تروریستی نیز در ارتباط نزدیک بودند. در این خصوص مدارک و شواهد مهمی در دست است. با این وجود فقط ۲ تن از این ۳۰ نفر زندانی شدند. این موضوع متاسفانه باعث ایجاد سوءظن در نزد افکار عمومی به روند بازداشت ها می شود. علمیات دیگری نیز پیش رو است. نتیجه آن را نیز همگی با هم خواهیم دید. امیدوارم در این عملیات اشتباهات گذشته صورت نگیرد. ساختارهای موازی گر بیشتراز حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به ترکیه ضرر زده اند. بنابراین محاکمه این افراد باید با نهایت دقت و حساسیت دنبال شود.

وی افزود: طبیعی است که این بازداشت ها ابعاد بین المللی خواهد داشت. ولی با تداوم این عملیات خیلی مسائل آشکار خواهد شد. من تمام حساسیت های خود را در این خصوص به میان گذاشتم و از حکومت نیز انتظار همین حساسیت ها را دارم. پ.ک.ک به اندازه جماعت گولن به ترکیه ضرر نزده است. پ.ک.ک هیچ موقع به مانند آنان رفتار نکرده است. راه پ.ک.ک در ترکیه مشخص بوده و هست، آنان در راه مبارزه مسلحانه هستند ولی جماعت گولن به هر رنگی در آمده است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به طرح جدید امنیتی عنوان کرد: اگر این طرح عملی نشود در آستانه انتخابات با مبارزه مسلحانه دیگری در داخل ترکیه روبه رو خواهیم شد. این طرح خواسته مردم شرق ترکیه است! آنان خواستار امنیت بیشتر در آستانه انتخابات هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *