۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: دورانی که پیش رو داریم زمان گفتگو و مذاکره نخواهد بود

اردوغان: دورانی که پیش رو داریم زمان گفتگو و مذاکره نخواهد بود

  • ۱۶ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰
عرصه را برای مخالفانی که در تلاش برای منزوی کردن ما بودند، تنگ خواهیم کرد. دورانی که پیش رو داریم دوران گفتگو و مذاکره نخواهد بود
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری جهان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در کاخ ریاست جمهوری این کشور سخنرانی می کرد در اظهاراتی اعلام کرد: بعد از انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه حزبی که ۴۱ درصد آراء را کسب کرده بود در کشور نادیده گرفته شده و آرامش و امنیت کشور به خطر افتاده بود. در مناطق کردنشین با استفاده از ماشین آلات کار وابسته به شهرداری های جمهوری ترکیه خندق حفر کرده و فضا را برای ناامن کردن کشور فراهم کردند. ملت ترکیه اراده ملی خود را در ۱ نوامبر ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته و کار را یکسره کردند. بعد از این نیز ما به اراده ملی اعتماد کرده و این گونه عمل خواهیم کرد. بعد از این تمام انرژی خود را برای چشم انداز ۲۰۲۳ خرج خواهیم کرد. انتخابات ۱ نوامبر باید به خوبی در عرصه سیاسی کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد شدید از مخالفان دولت ترکیه گفت: عرصه را برای مخالفانی که در تلاش برای منزوی کردن ما بودند، تنگ خواهیم کرد. مبارزه با پ.ک.ک تا زمانی که تمام سلاح ها در زمین دفن نشده باشد و بر روی آنان بتن نریخته شده باشد و یا تمام نظامیان پ.ک.ک تا آخرین نفر از ترکیه خارج نشده باشند ادامه خواهیم داد. دورانی که پیش رو داریم دوران گفتگو و مذاکره نخواهد بود. شفاف عرض می کنم دوران پیش رو دوران نتیجه گیری است. نام این دوران از این به بعد «روند برابری ملی و برادری» خواهد بود.
اردوغان در سخنان خود ضمن اشاره به این که دولت نه روی کردها بلکه بر روی تروریست ها آتش گشوده است افزود: تا زمانی که در جهان به عنوان یک کشور الگو در دموکراسی، آزادی و حقوق مطرح نشده ایم اصلاحات خود را ادامه خواهیم داد. ما آماده هستیم تا آغوش خود را بر روی تمام گروه های سیاسی در کشور باز کنیم ولی برخی ها در این کشور از به وجود آمدن جنگ داخلی حمایت می کنند. کسانی که معتقد بودند در ۲ نوامبر ۲۰۱۵ در ترکیه جنگ داخلی رخ خواهد داد خائن هستند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین