۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: تنها نخست وزیری هستم که کردها را برادر می خواند

اردوغان: تنها نخست وزیری هستم که کردها را برادر می خواند

  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان امروز در دو شهر کردنشین آگری و موش در جع هواداران خود سخنرانی کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی kanalD رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در ادامه ی فعالیت های انتخاباتی حزب عدالت و توسعه و بیست روز پیش از برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه، امروز در دو شهر کردنشین آگری و موش در جع هواداران خود سخنرانی کرد.
وی در جمع مردم آگری اعلام کرد:« در طول تاریخ جمهوری ترکیه هیچ نخست وزیری نتوانسته کردها را برادر خود بخواند و من تنها فردی هستم که چنین جسارتی از خود نشان داده و همواره کردها را برادران خود دانسته آنان را به نام برادر صدا می زنم. من کردها را نه به خاطر کُرد بودن و ترک ها را نه به خاطر ترک بودن، بلکه همه ی ملت را به عشق آفریدگار دوست دارم و از دید ما همه ی شهروندان این ملت، با همدیگر همسان و برابر هستند».
اردوغان همچنین در جمع مردم شهر موش نیز اعلام کرد:« زنهار! مواظب باشید در روز انتخابات، رای خود را اشتاباها به نفع حزب صلح و دموکراسی به صنوق نیاندازید، چرا که می دانم دل های شما با ماست و به حزب عدالت و توسعه رای می دهید. حزب صلح و دموکراسی در دیاربکر و شهرهای دیگر چه اقدام مثیتی انجام داده که بخواهد در آینده در شهرهای دیگر چنین چیزی را تکرار کند؟ به نامزدهای حزب عدالت و توسعه رای بدهید و بدانید که شهرداری های ما با رویکرد اوج تلاش و نهایت خدمت، با مردم همراه و هم صدا هستند. شهر موش مشکلاتی دارد که فقط می تواند به دست شهرداران حزب عدالت و توسعه حل شود و شهرداران حزب صلح و دموکراسی نمی توانند برای شما قدم بردارند. آنان به دنبال سوءاستفاده ی سیاسی از مفهوم کُرد بودن و کُردگرایی سیاسی هستند. اگر به دیاربکر، باتمان و سرت بروید، متوجه می شوید که شهرداری های آن جا نتوانسته اند برای مردم گامی بردارند و فقط تحت شعار کردگرایی آرای مردم را جذب کرده اند».
اردوغان یک بار دیگر همچون روزهای گذشته به فتح الله گولن فعال دینی و سایسی ترکیه ای آمریکایی نشین حمله ور شده و اعلام کرد:« همان افرادی که حاضر نبودند به خاطر کُرد بودن بدیع الزمان نورسی، به دیدار او بروند، هم اکنون تمام توان و نیروهای خود را به میدان آورده اند تا مذاکرات صلح را به بن بست برسانند. یک سال است در این سرزمین خونی بر زمین ریخته نشده و همه ی تلاش این گروه مزوّر آن است که مذاکرات صلح را به بن بست رسانده و یک بار دیگر آتش نفرت و جنگ را برافروزد».
اردوغان در پایان به این موضوع اشاره کرد که رویدادهای مهم بهار پیش رو دو جشن بزرگ به نام های جشن نوروز و جشن انتخابات شهرداری ها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین