۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان:غرب چهره واقعی پ.ک.ک را ببیند

اردوغان:غرب چهره واقعی پ.ک.ک را ببیند

  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه به دنبال انفجار خونین دیاربکر که طی آن دست کم ۷ پلیس کشته و دهها نفر زخمی شدند، گفت: اکنون دنیا و به ویژه غرب چهره واقعی پ.ک.ک و دنباله های این سازمان تروریستی در منطقه را بهتر ببینند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه به دنبال انفجار خونین دیاربکر که طی آن دست کم ۷ پلیس کشته و دهها نفر زخمی شدند، گفت: اکنون دنیا و به ویژه غرب چهره واقعی پ.ک.ک و دنباله های این سازمان تروریستی در منطقه را بهتر ببینند.
به گزارش جماران به نقل از ایرنا، وی این مطلب را در آغاز سخنرانی خود در اندیشکده فکری بروکینکز در آمریکا این مطلب را اعلام کرد.
شبکه های خبری ترکیه این سخنرانی را به طور زنده پخش کردند.
مقارن عصر امروز انفجار مهیبی در نزدیکی پایانه اتوبوسرانی شهر کردنشین دیاربکر رخ داد که ۷ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند که ۱۳ تن از آنها پلیس و ۱۴ نفر غیر نظامی می باشند.
اردوغان با نفرت انگیز خواندن این حمله گفت: این حمله عزم ترکیه را در مبارزه با تروریسم نخواهد شکست. سازمان تروریستی که خود را در مرحله متلاشی شدن حس می کند، به چنین حملات زشت و خونین دست می زند و این ماهیت واقعی این گروه را بیش از پیش افشا می کند.
دولت آنکارا، حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و نیروهای مقاومت وابسته به این حزب (ی.پ.گ) را دنباله روی پ.ک.ک و یک سازمان تروریستی می داند.
او با تاکید بر این که با این حمله، بایستی دنیا و در راس آن غرب چهره واقعی پ.ک.ک را بخوبی بشناسد، گفت: با بصیرت و آگاهی و پشتیبانی ملت و عزم نیروهای امنیتی، ترکیه را از بلای ترور رهایی خواهند داد. ترکیه دیگر تاب تحمل حامیان این گروهها را ندارد.
رئیس جمهوری ترکیه مذاکرات خود با مقامات آمریکایی را مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: ترکیه در خصوص مسائل مهمی در حال همکاری گسترده با امریکا می باشد. ولی در برخی مسائل اختلاف نظرهایی وجود دارد. در راس مشکلات متعدد ترکیه عملیات تروریستی و بحران انسانی در مرزهای این کشور قرار دارد.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرایند مثبت مذاکرات آنکارا و تل آویو گفت: در اواسط ماه آوریل آینده مذاکراتی برای نهایی کردن عادی سازی روابط صورت خواهد گرفت.
اردوغان این مطلب را در گفت و گو با نهادهای مهم یهودیان آمریکا نیز مژده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که به دنبال حمله آن رژیم به کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ میلادی و کشته شدن ۱۰ شهروند ترکیه ای در این حمله، به شدت بحرانی و روابط دیپلماتیک به حداقل رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *