۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتش عربی ضد «پ ک ک» و «داعش» در سوریه تشکیل می شود

ارتش عربی ضد «پ ک ک» و «داعش» در سوریه تشکیل می شود

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

رهبران ۵۰ قبیله عرب سوریه طی نشستی در استان شانلی‌اورفه ترکیه اعلام کردند که برای باز پس‌گیری اراضی اشغالی خود از دست گروه‌های تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک و داعش اقدام به ایجاد یک تشکل نظامی و سیاسی می کنند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آنادول، رهبران ۵۰ قبیله عرب در مناطق رقه، حسکه و دیرالزور سوریه طی یک نشست تحت عنوان «مجمع عمومی عشایر و قبایل سوری در منطقه رود فرات و الجزیره» در هتل حران واقع در استان شانلی‌اورفه ترکیه اعلام کردند که برای باز پس‌گیری اراضی اشغالی خود از دست گروه‌های تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک و داعش اقدام به ایجاد یک تشکیلات نظامی و سیاسی می کنند.

مضر حامد الاسعد، سخنگوی شورای عالی عشایر و قبایل سوری نیز طی بیانیه‌ای هدف از برگزاری نشست مذکور را تشکیل «ارتش قبایل فرات و الجزیره» اعلام کرد و افزود که مدیریت این ارتش بر عهده فرماندهان ارتش آزاد سوریه خواهد بود.

شیخ رافع الرجو وکلا، رهبر قبیله الشعیطات طی سخنانی به نمایندگی از تمامی قبایل حاضر در این نشست تصریح کرد: “ایالات متحده آمریکا از پ.ی.د پشتیبانی می کند. پ.ی.د هیچ فرقی با داعش ندارد. پ.ی.د تعداد زیادی خانواده را مجبور به ترک منازلشان کرده و مردم عرب بیش از ۵۰ روستا را نیز به کوچ اجباری وادار می کند.

وی افزود: “ائتلاف ضد داعش و جامعه بین‌المللی که از گسترش تروریسم در سوریه و ورود جنگجویان خارجی به این کشور چشم‌پوشی و به مسئولیت های خود عمل نکردند. ما از ابتدا تا کنون برای خاتمه خشونت و تروریسم مبارزه موثری انجام دادیم”.

شیخ رافع الرجو وکل همچنین گفت: نیروهای بین‌المللی را به پشتیبانی و همبستگی با خود در تلاش برای پاکسازی منطقه فرات و الجزیره سوریه از وجود عناصر رژیم اسد و گروه‌های تروریستی داعش و پ.ی.د فرا می خوانیم.

او با بیان این که می خواهند آمریکا نیز به فراخوانش گوش فرا دهد، از عربستانی سعودی، قطر و به ویژه ترکیه که در حال حاضر از ۳ میلیون پناهجو میزبانی می کند، به خاطر همبستگی آنان قدردانی کرد.

رهبر قبیله الشعیطات در پایان سخنانش اضافه کرد: “امیدواریم که جامعه بین‌المللی از مردم سوریه حمایت کند تا کشتارهای دسته جمعی و کوچاندن اجباری در اسرع‌ وقت خاتمه یابد. همچنین خواستار آن هستیم تروریسم پ.ی.د، داعش و پایان یابد”.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین