۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتش ترکیه: ضربات سختی به پ.ک.ک در عراق وارد کردیم

ارتش ترکیه: ضربات سختی به پ.ک.ک در عراق وارد کردیم

  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۵۷ بازدید
  • ۰

ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز شنبه مدعی شد نیروهای مسلح این کشور در راه مبارزه با تروریسم ضربات سنگینی به انبار مهمات و تسلیحات سازمان تروریستی (پ.ک.ک) در شمال عراق و داخل خاک ترکیه وارد آورده و این عملیات با عزم راسخ و تا پاکسازی تروریسم ادامه خواهد داشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی نقل از خبرگزاری آناتولی، وی که به مناسبت پایان رزمایش «آتش آزاد ۲۰۱۵» نیروی زمینی ارتش ترکیه در آنکارا سخن می گفت،تصریح کرد که نیروهای مسلح ترکیه در چارچوب قانون به مبارزه خود با تروریسم ادامه می دهند و حساسیت لازم را برای جلوگیری از ضرر دیدن غیرنظامیان در این عملیات نشان می دهند.
وی با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان ترکیه در بیش از ۱۰۰ روزی که از درگیری های مسلحانه بین نیروهای دولتی و پ.ک.ک در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه می گذرد، مدعی شد، نیروهای مسلح ترکیه در این دوران ضربات مهلکی را به پ.ک.ک وارد آورده و بخش مهمی از پناهگاهها، انبارهای مهمات و تسلیحات سازمان تروریستی را در شمال عراق و داخل خاک ترکیه از بین برده است.
رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با ادعای اینکه نیروهای مسلح ترکیه از ۲۳ جولای گذشته تا کنون در کنترل مرزهای ترکیه قهرمانی های توصیف ناپذیری داشته اند، گفت: ما در راه ضربه زدن به سازمان تروریستی کار زیادی می توانیم انجام دهیم ولی محدودیتهای قانونی داریم که رعایت می کنیم. وی گفت: مساله امنیت جانی نظامیان و مراقبت از جان و مال غیر نظامیان در حین عملیات را از مهمترین دغدغه ها و نگرانیهای نظامیان در عملیات علیه تروریسم خواند.
ترکیه در افزون بر سه ماهی که از شروع دوباره درگیری ها در مناطق کردنشین شرق و جنوبشرق این کشور می گذرد به دفعات مناطقی از شمال عراق را با عنوان اینکه محل تجمع نیروهای پ.ک.ک و یا انبار مهمات و امکانات لجستیکی پ.ک.ک می باشد، بمباران کرده است.
ترکیه به رغم اعتراض های بغداد که این حملات را تجاوز به قلمروی خود ارزیابی کرده و ناقض حق حاکمیت ملی و مغایر با قوانین بین المللی می داند، مدعی است تا زمانیکه تهدیدی از شمال عراق متوجه خاک این کشور می باشد، به عملیات خود تا پاکسازی کامل عناصر پ.ک.ک ادامه خواهد داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین