۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادریس بالوکن: هدف گفتمان جنگی دولت، انتخابات زودهنگام ترکیه است نه پ.ک.ک

ادریس بالوکن: هدف گفتمان جنگی دولت، انتخابات زودهنگام ترکیه است نه پ.ک.ک

  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۰
کاخ ریاست جمهوری ترکیه در تلاش است که فضای امنیتی و جنگی مانع پای صندوق رای رفتن ملت ترکیه شود به خصوص در مناطقی که حزب دموکراتیک خلق ها آرای بیشتری دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری جهان، ادریس بالوکن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه طی اظهاراتی عنوان کرد: همان گونه که صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها نیز بر آن تاکید کرده است، در حال حاضر در مناطق کردنشین ترکیه شرایط برگزاری انتخابات امن وجود ندارد. صدها منطقه در شرق و جنوب شرق ترکیه منطقه نظامی اعلام شده است. بسیاری از مراکز شهرها حتی شهرهای بزرگ مناطق کردنشین تحت تدابیر شدید امنیتی و نظامی است که فشار بی سابقه ای بر روی مردم منطقه اعمال می شود. در خیابان ها و کوچه های مناطق کردنشین هر روز جوانان به قتل می رسند و عامل این قتل ها مشخص نیست. امنیت راههای مواصلاتی مناطق کردنشین ترکیه به یکدیگر تقریبا از بین رفته است. در این شرایط برگزاری انتخابات غیر ممکن است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما خواهان اتمام گفتمان جنگ طلبانه در ترکیه هستیم. برای به وجود آمدن گفتمان صلح در کشور تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام می دهیم. ولی حساسیت ها و نگرانی هایی که بر برگزاری انتخابات در ۱ نوامبر ۲۰۱۵ وجود دارد را در اختیار ملت ترکیه قرار می دهیم. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور مدعی است این وضعیت حتی در ابعاد وسیع تری تا زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت. شورای ملی ترکیه تصمیم به تداوم جنگ گرفته است. در چنین شرایطی چگونه انتخاباتی سالم برگزار خواهد شد؟
بالوکن در ادامه خاطرنشان کرد: کاخ ریاست جمهوری ترکیه در تلاش برای طراحی دو هدف از وضعیت به وجود آمده است: یکی این که فضای امنیتی و جنگی مانع پای صندوق رای رفتن ملت ترکیه شود به خصوص در مناطقی که حزب دموکراتیک خلق ها آرای بیشتری دارد. دومی با رعایت گفتمان جنگی در کشور اگر آرای حزب عدالت و توسعه کاهش زیادی داشته باشد بتواند با استفاده از شرایط هرج و مرج داخلی سایر سناریوهای خود را عملی کند.
وی گفت: از این جا به تمام ملت ترکیه می گویم، حزب عدالت و توسعه به خوبی می داند که جنگی که آغاز کرده است پ.ک.ک را نابود نخواهد کرد. با این نوع اقدامات پ.ک.ک تصفیه نخواهد شد. این جنگ به خاطر انتخابات زودهنگام در ترکیه آغاز شده و ادامه دارد. و هدف آن حاکمیت مطلق حزب عدالت و توسعه است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین