۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادریس بالوکن: در روند مذاکرات صلح حرف زیادی برای گفتن باقی نمانده است/ حکومت برای کسب رای ملی گراهای ترک مذاکرات را متوقف کرده است

ادریس بالوکن: در روند مذاکرات صلح حرف زیادی برای گفتن باقی نمانده است/ حکومت برای کسب رای ملی گراهای ترک مذاکرات را متوقف کرده است

  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۹۴ بازدید
  • ۰
عضو هیئت امرالی در اظهاراتی اعلام کرد که روند مذاکرات دیگر در مرحله ای قرار گرفته است که حرف زیادی برای گفتن باقی نمانده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل خبرگزاری زمان ، ادریس بالوکن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها و عضو هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح ترکیه که دریک مصاحبه مطبوعاتی در دیاربکر شرکت کرده بود طی اظهاراتی در مورد روند مذاکرات گفت: زمانی که در آستانه رسیدن به موفقیت های خوبی در روند مذاکرات و تاسیس صلح پایدار بودیم؛ رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه با نگاه به نظرسنجی های صورت گرفته گرایش خود را به سمت ملی گراهای ترکیه تغییر داده و روند مذاکرات را متوقف کرده اند.
وی در ادامه افزود، علی رغم تمام این بی میلی ها از جانب حکومت ترکیه ما باز به فعالیت در چارچوب روند مذاکرات ادامه داده ایم. با مسئولین دولتی و حکومتی ترکیه هفته گذشته دیدارهایی داشتیم. برای این که کانال گفتگو را باز نگه داریم با تمام کارشکنی های حکومت ترکیه برای مسدود کردن این کانال گفتگو ولی باز ما بر سر مذاکره برای رسیدن به دموکراسی و صلح اصرار کرده و مانع بسته شدن تمام راه های مذاکره شده ایم. اقداماتی که باید صورت بگیرد را به حکومت ترکیه خاطرنشان کردیم. روند مذاکرات دیگر در مرحله ای قرار گرفته است که حرف زیادی برای گفتن باقی نمانده است. اکنون روند مذاکرات صلح اقدامات قاطع می طلبد.
بالوکن عنوان کرد: در نظرسنجی هایی که توسط حزب دموکراتیک خلق ها صورت گرفته است رای حزب در انتخابات پارلمان ترکیه را ۱۲٫۷ درصد تخمین می زنیم. احتمال می دهیم در روزهای پیش رو این درصد نیز افزایش پیدا کند.
لازم به ذکر است، وی در آخر اظهارات خود تاکید کرد که برای رفتن به جزیره امرالی و دیدار با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک درخواست هایی به حکومت ترکیه ارائه داده ایم که در حال حاضر از جانب حکومت پاسخی به ما داده نشده است. اگر موافقت صورت بگیرد قبل از انتخابات دیداری با عبدالله اوجالان خواهیم داشت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین