۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احتمال عدم حضور ۱۳عضو اصلی HDP در انتخابات زودهنگام ترکیه

احتمال عدم حضور ۱۳عضو اصلی HDP در انتخابات زودهنگام ترکیه

  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

احتمالا به دلیل وجود قانونی در اساسنامه حزب دموکراتیک خلق ها، برخی از سران HDP نمی توانند در انتخابات زودهنگام مجلس ترکیه حضور یابند
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه جمهوریت، بعد از آن که دیدارهای طولانی مدت حزب عدالت و توسعه و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در چارچوب تشکیل حکومت ائتلافی به نتیجه نرسید بحث پیرامون انتخابات زودهنگام در ترکیه بالا گرفته و حتی شورای عالی انتخابات در ترکیه خود را آماده برگزاری انتخاباتی دیگر کرده است. چیزی که در انتخابات احتمالی پیش رو اهمیت اساسی دارد عدم حضور ۱۳ نماینده اصلی حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات زودهنگام به دلیل وجود قانون “دو دوره” در ساختار حزب دموکراتیک خلق ها است.
بعد از آن که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد تنها راه چاره برای تشکیل حکومت در ترکیه انتخابات زود هنگام است؛ حزب دموکراتیک خلق ها سناریوهای احتمالی برای انتخابات زودهنگام را مطرح کرده است. بر اساس قانون داخلی حزب دموکراتیک خلق ها یک شخص در یک حزب حداکثر ۲ بار می تواند نماینده پارلمان ترکیه باشد. حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه یک بار به این قانون برخورد کرده و ریزش محسوسی در اعضای اصلی خود داشته است که ۸ نماینده مهم این حزب در آن دوره نتوانسته بودند در ساختار حزب دموکراتیک خلق ها حضور داشته باشند ولی انتخابات زودهنگام احتمالی پیش رو برای حزب دموکراتیک خلق ها یک ریزش اساسی در ساختار حزب را به وجود خواهد آورد. در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه نیز قانون دو دوره در خصوص صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها و پروین بولدان رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها اجرا نشده بود ولی این بار این قانون علاوه بر این دو شخصیت مهم حزب افراد دیگری از جمله، سری ثریا اوندر، نماینده شهر آنکارا، ادریس بالوکن، رئیس فراکسیون حزب، آلتان تان، نماینده اسلام گرای شهر دیاربکر، ارطغرول کورکچی، نماینده شهر ازمیر و … را نیز شامل می شود که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام نخواهند توانست در لیست حزب دموکراتیک خلق ها قرار بگیرند.
لازم به ذکر است حزب دموکراتیک خلق ها در این خصوص عنوان کرده است: بررسی های لازم برای این مسئله را آغاز کرده ایم و تاکنون تصمیمی در خصوص رعایت قانون دو دوره در انتخابات زود هنگام و یا عدم رعایت آن اتخاذ نشده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین