۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احتمال درگیری مستقیم میان ارتش ترکیه و کردهای سوریه قوت گرفت

احتمال درگیری مستقیم میان ارتش ترکیه و کردهای سوریه قوت گرفت

  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

بر اساس تحلیل یک کارشناس مسایل سیاسی و نیز موسسه مطالعات جنگ، به دنبال اظهارات رهبران ترکیه مبنی بر حمله به منبج و نیز نزدیک تر شدن خطوط برخورد نیروها، هر لحظه امکان برخورد نظامی میان نیروهای کرد سوریه و ارتش ترکیه بیشتر می شود.
به گزارش انجمن بی تاوان ، رهبران ترکیه از چند روز گذشته که تصرف شهر الباب سوریه توسط ارتش ترکیه و شوریان تحت حمایت این کشور کامل شد، دم از آغاز حملات جدید در سوریه می زنند البته حمله بعدی علیه داعش نخواهد بود بلکه منظور رهبران ترکیه تصرف شهر منبج سوریه است؛ شهری که نیروهای کرد-عرب سوریه آن را ازداعش بازپس گرفتند و اکنون به صورت مشترک آن را اداره می کنند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و مشاور ارشدش به طور صریح از حمله به منبج سخن گفته اند.
ماهر احسان، تحلیلگر مسائل سیاسی سوریه، امروز به خبرگزاری شین هوای چین گفت: احتمال دارد درگیری نظامی میان کردها و دولت ترکیه را در سوریه به چشم ببینیم. اما من فکر می کنم که ایالات متحده برای متوقف کردن آنها تلاش خواهد کرد زیرا در صورت وقوع جنگ، مخمصه بزرگی در شمال سوریه به وجود خواهد آمد.
وی افزود: البته اگر چنین وضع خطرناکی در سوریه بوجود بیاید، چند و چون آن معلوم نیست.
موسسه مطالعات جنگ نیز در آخرین گزارش خود از تحولات سوریه بویژه در منطقه تحت کنترل کردها و ارتش ترکیه در شمال سوریه، هشدار داد ممکن است به زودی جبهه دیگری از جنگ در سوریه، آنهم میان نیروهای کرد و ارتش ترکیه وشورشیان تحت حمایت این کشور در شمال سوریه بوقوع بپیوندد.
گزارشها حاکی است تعدادی از ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا که در سوریه مستقر شده اند به دلیل بیم از آغاز درگیری میان ترکیه و نیروهای کرد، به اطراف منبج اعزام شده اند.
همچنین، بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه یکی از شاخه های ارتش آزاد سوریه که تحت حمایت ترکیه فعالیت می کند روز گذشته ادعا کرد دو روستا را از کنترل نیروهای کرد سوریه در شمال حلب خارج کرده است.
فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از کردها و اعراب سوریه دو روز پیش به خبرگزاری فرانسه گفته بود نیروهایش خود را برای مقابله با حمله ارتش ترکیه در منبج آماده کرده اند.
منبع:کردپرس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *