۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان در مریوان

اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان در مریوان

  • ۶ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

مردم می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه رفاه با نشانی اینترنتی www.samanehrefah.ir یا از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۴۲۲ ثبت نام کنند
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از تسنیم ،مهدی ادمن رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مریوان از اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی در کردستان خبر داد. این طرح که با نام کارا کارت مشهور است یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن اقدام به خرید کالاهائی را می‌کند که قبلاً توان مالی خرید انها را نداشته است.
وی با اشاره به این نکته که اجرای این طرح نوعی کمک غیر نقدی دولت در راستای افزایش قدرت توانائی خرید مردم است عنوان کرد: با نام نویسی مردم می‌توانند از کارتی بهره مند شوند که با آن می‌توانند در فروشگاه‌های پذیرنده اقدام به خرید کالاهای مورد نظر خود نمایند. این کارت به صورت پراکنده و محدود تاکنون برای اقشار مختلف و توسط ادارات و سازمان‌های مختلف صادر شده است. در این طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه با عنوان کارت اعتباری رفاه ایرانیان (کاراکارت) معرفی گردیده است، تلاش شده است که این کارت اعتباری به طور گسترده بین تمام اقشار جامعه توزیع گردد. در همین راستا برای فروشگاه‌های پذیرنده کارت مزیت هایی و با صرفه‌های حاصل قیاس بزرگ ایجاد شود، فروشگاه‌ها با توجه به افزایش تعداد مشتریان می‌توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب‌تر تأمین نموده و به مردم عرضه کنند. در این طرح تلاش بر این بوده است که مردم بدون داشتن تضامین بانکی (سفته یا معرف) از این کارت و ابزار مالی بهره‌مند شوند. مردم می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه رفاه با نشانی اینترنتی www.samanehrefah.ir یا از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۴۲۲ ثبت نام کنند، ضمناً نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه‌های ذی‌ربط نیست. حداکثر پس از ۱۵ روز از ثبت نام، کارت برای هر فرد صادر می‌گردد و با شماره تلفن همراه متقاضی در خواست خود را اعلام کرده است پیامکی ارسال و زمان و شعبه دریافت کننده به متقاضی اعلام می‌گردد.

ادمن با عنوان این نکته که هم اکنون این طرح در شهرستان مریوان تنها برای افراد بازنشستگان تأمین اجتماعی به اجرا درآمده است افزود: در آینده‌ای بسیار نزدیک این طرح برای تمام اقشار متخلف قابل اجرا خواهد بود. میزان اعتبار این کارت که نوعی وام محسوب می‌گردد ۴ برابر حقوق هر ماه فرد است و تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات، فرهنگیان و در صورت لزوم به تعداد فروشگاه‌ها افزوده خواهد شد. بازنشستگان کل کشور که هم اکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و همچنین بازنشستگان مریوان بیش از ۷۵۰ نفر هستند می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره مورد نظر درخواست خود را برای دریافت این کارت اعلام کنند. نحوه فعال کردن کارت در برگه‌ای جداگانه رمز کارت برای افراد ارسال شده و با اولین خرید کارت فعال می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین