۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ابراهیم کالین: ترکیه با پ ک ک مسئله دارد نه با کردها

ابراهیم کالین: ترکیه با پ ک ک مسئله دارد نه با کردها

  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
  • ۳۶۷ بازدید
  • ۲

سخنگوی ریاست جمهوری: طوری نشان میدهند که گویی عملیات “سپر فرات” عملیاتی است علیه کرهای سوریه، در حالیکه این غیرقابل قبول است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از TRT ، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه ترکیه نه با کردهای ساکن در اینکشور و نه با کردهای دیگر کشورها هیچ مشکلی ندارد گفت: مسئله ترکیه مسئله تروریسم است. ترکیه با سازمان تروریستی و جدایی طلب پ ک ک مسئله دارد.

ابراهیم کالین طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ریاست جمهوری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کالین اظهار داشت، طوری نشان میدهند که گویی عملیات “سپر فرات” در منطقه جرابلس سوریه که از یک هفته پیش آغاز شده عملیاتی است علیه کرهای سوریه، در حالیکه این غیرقابل قبول است. چنین اقداماتی را شدیدا محکوم میکنیم.

ابراهیم کالین با اشاره به اینکه PYD/YPG شاخه سازمان تروریستی و جدایی طلب پ ک ک سعی میکند تا با کسوت مبارزه با سازمان تروریستی داعش به خود مشروعیت بخشد، گفت: در تلاش اقدامی است که در ایران موفق به انجام آن نشده است. هدف این سازمان تروریستی سعی دارد تشکیل کانتون است.

سخنگوی رئیس جمهوری گفت: به رغم این، نه تنها عقب نشینی، حتی پیشرویشان به سوی مرز جرابلس نیز وضعیتی غیر قابل قبول است.

ابراهیم کالین با اشاره به اینکه درگیری های شدید در شهر حلب سوریه باعث نگرانی ترکیه شده است گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه شخصا برای برقراری آتش بس در این منطقه وارد عمل شده اند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد، کشوری که در تامین امینت منطقه نقش کلیدی ایفا میکند، ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. آره جون خودت
    اینا ۲۰ سال پیش رو بچه ای که کوردی حرف میزد اسلحه میکشیدن. تو مدرسه ها بچه ها رو تحریف شخصیتی میکردن چهار تا سرباز دست رو ماشه میومدن تو کلاس های درس و بچه های کورد رو مجبور میکردن که رو تخته بنویسن ما تورک هستیم. برید یه سرچ بکنید هزاران عکس و سند از این جنایات موجوده. فکر میکنید پ ک ک از آسمان اومد؟ پ ک ک در نتیجه همین ظلم ها به وجود اومد وگرنه کی دوست داره زندگیشو ول کنه و با اسلحه بر دوشش بزنه به دل کوه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین