۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آیا پژاک سران خود را محاکمه خواهد کرد؟

آیا پژاک سران خود را محاکمه خواهد کرد؟

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
  • ۱۷۳ بازدید
  • ۰

مدعیان عدالت و دموکراسی چگونه می خواهند قتل و کشتار کُردهای بی گناه را توجیه و خود را محاکمه نمایند؟
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : قتل و کشتار مردم کُرد توسط پژاک به دو شیوه متفاوت انجام می گیرد ، پژاک عده ی از جوانان و نوجوان کُرد را فریب داده و در کوه های قندیل آموزش نظامی داده و سپس برای جنگ به کشورهای سوریه و ترکیه اعزام می نماید که متاسفانه هیچ یک از این نفرات از این جنگ ها جان سالم به در نمی برند .

پژاک همچنین در داخل کشور نیز کُردهای بی گناه زیادی را به قتل می رساند ، افرادی نظیر کارمندان دولتی که در نهادهای دولتی کار می کنند و یا افرادی را که مانع از اخاذی ، باج گیری و یا افرادی را که با هویدا کردن ماهیت پژاک مانع از جذب نوجوانان و جوانان  به فرقه می شوند ، به راحتی و بدون هیچ واهی با خائن خواندن ، آنها را به قتل می رساند .

سخنان رئیس هم ارز پژاک مبنی بر تغییر کامل رویکرد این گروه به صورت تلویحی بیان اعتراف به یک حقیقت است و آن هم این که پژاک از روز تاسیس تاکنون راه اشتباه را طی  کرده است. چرا که قتل و خونریزی تا بدین لحظه هیچ ثمری جزء بی هویتی و نفرت و انزجار در میان مردم کردستان ایران برای پژاک نداشته است.  اما یک سوال مهم مطرح می شود اکنون برای جبران اشتباهات گذشته چه باید کرد؟ چه کسی مسئول این اشتباهات است؟ آیا عمدی بوده یا سهوی؟ با مجرم یا مجرمان چه باید کرد؟ آیا تضمینی وجود دارد راه کنونی پژاک اشتباه نباشد ؟ آیا نیازی به وجود پژاک هست؟
با توجه به این که سران پژاک در سخنان خود همیشه از دموکراسی و عدالت و حقوق مردم بحث می کنند و در داخل این گروه نیز اعضا را به خاطر حتی ساده ترین خطای خارج از دستورات اوجالان دادگاهی و حتی اعدام می کنند باید پرسید آیا پژاک برای اشتباهات مهلک خود و سرانش آماده اجرای عدالت است یا نه.
اگر سران پژاک حاضر به محاکمه خود – همانند محاکمه اعضای عادی – نباشند و از اشتباهات خود یعنی قتل و شکنجه های صورت گرفته از زمان تاسیس تاکنون – به راحتی بگذرد بایستی گفت اظهار نظر در مورد دموکراسی و اجرای عدالت از طرف سران آن حرفی بیش نیست. زمان آن رسیده تمام مسئولان آن محاکمه شوند و پاسخگوی رفتارهای خراج از قداعد حقوق بشری باشند.در غیر این صورت تضمینی برای تکرار اشتباهات مهلک تر وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین