۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آواره گی هزاران کُرد در پی زیاد خواهی سران پ ک ک

آواره گی هزاران کُرد در پی زیاد خواهی سران پ ک ک

  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

درگیری های شدید نظامی گروهک تروریستی پ ک ک با گروه های افراطی تکفیری القاعده و النصر منجر به آواره گی هزران کُرد بی گناه از خانه و کاشانه خود گردید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک مدتی جنگ و خونریزی را در کشور ترکیه تعطیل کرده است، ولی با توجه به ماهیت کردستیزی و جنگ طلبانه فرقه مدت اندکی اسلحه و جنگ را کنار گذاشت و با مطرح کردن انقلاب در کردستان سوریه ،جنگ دیگری استارت زد.
نتیجه این درگیری ها طبق معمول آواره گی و قتل و عام کُردهای بی گناه را در پی دارد ، و این بار کُردهای سوریه گرفتار زیادخواهی سران پ ک ک شده است . طبق اخبار رسیده پس از قتل و عام صدها تن از کُردهای بی گناه اکنون ۵۰۰۰ آواره کُرد سوری با موافقت مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در گذرگاه مرزی سیمیلکا میان اقلیم کردستان و سوریه توانستند وارد اقلیم کردستان شوند.
عبدالرحمان حمو، مسئول کمیته حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه در مرز سیمیلکا به رادیو صدای آمریکا گفت: به همراه مسئولان عالی هماهنگی ورود کردها از این گذرگاه مرزی، تلاش بسیار کردند تا توانستند موافقت بارزانی را برای ورود ۵۰۰۰ کرد سوریه به اقلیم کردستان عراق به دست بیاورند.
به گفته وی این افراد در یک اردوگاه جدید به نام خبات که از سوی دولت اقلیم کردستان عراق ساخته می شود، اسکان می یابند.
به دنبال افزایش تنش و درگیریها در مناطق کردنشین میان نیروهای کُرد و جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام که شاخه القاعده در سوریه هستند، تجمع آوارگان سوریه در دروازه مرزی سیمیلکا افزایش یافت و رسانه ها تعداد این افراد را بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر ذکر کرده اند.
از سه ماه پیش دروازه مرزی سیمیلکا به علت اختلاف نظر میان دولت اقلیم کردستان عراق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه که کنترل بخش اعظم مناطق کردنشین سوریه را در دست دارد، از سوی دولت اقلیم کردستان بسته شده است. حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه به اتخاذ سیاستهای یکجانبه گرایانه و به حاشیه راندن دیگر احزاب کُرد سوریه از سوی مسئولان اقلیم کردستان عراق از جمله بارزانی متهم است.
حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه همواره این اتهامات را رد کرده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *