۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرایش نظامی ترکیه برای پ.ک.ک

  • ۱۲ آذر ۱۳۹۵
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

رتش ترکیه با آرایش جدید نظامی خود را آماده حمله گسترده به قندیل می کند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کورد هوال ،قندیل تنها پناه گاهی است که برای پ.ک.ک باقی مانده است و سرمای زمستان موجب گردیده تا به جز تیم های شهری پ.ک.ک سایر تیم های نظامی در مقرات زمستانی این گروه جدایی طلب که نقاط مشخص و عموما غارهای طبیعی یا دست ساز این گروه است سکنی گزینند. سرمای شدید کوهستان قندیل موجب گردیده تا امکان تحرک لازم برای تیم های نظامی پ.ک.ک به حداقل برسد و دولت ترکیه تصمیم گرفته تا عملیات گسترده ای را در این شرایط بر علیه پ.ک.ک آغاز نماید. به گزارش خبرنگار کورد هه وال از اقلیم کردستان عراق، پ.ک.ک چند تیم نظامی را که در مجموع حدود۲۳۰ نفر می باشد و نزدیک به دو سال پیش برای کمک به شاخه سوری پ.ک.ک موسوم به پ.ی.د به مناطق کردنشین سوریه گسیل شده بودند را به قندیل فراخوانده است و از این تعداد تا کنون حدود ۱۷۰ نفر از آنها به قندیل بازگشته اند.
همزمان با تحرکات اخیر ارتش ترکیه در مناطق مرزی اقلیم در شمال عراق و افزایش احتمال حمله زمینی به مقرهای نظامی پ.ک.ک در منطقه قندیل، پ.ک.ک در واکنش به این اقدام، شمار زیادی از نیروهای خود را از سایر مقرات به مناطق شمالی انتقال داده است. پ.ک.ک در فراخوان صادره به تیم های نظامی پژاک و شاخه نظامی کودار موسوم به ی.ر.ک را نیز اعلام کرده است که باید بلافاصله به مقرات شمالی مشخص شده عزیمت نمایند تا از موجودیت پ.ک.ک دفاع کنند. در همین راستا پ.ک.ک شمار قابل توجهی نیرو را از مقر آسوس و همچنین سایر مقرات واقع در قندیل به مناطق شمالی از جمله زاب، زاگرس و متینا که هم مرز با ترکیه می باشند، انتقال داده است. ارتش ترکیه نیز اخیراً مبادرت به استقرار گسترده نیرو و همچنین انواع ادوات نظامی خود در مرز ابراهیم خلیل (منطقه صفر مرزی سلوپی ترکیه با زاخو درشمال‌عراق) نموده که این روند نیز همچنان ادامه دارد.
گفته می شود در سفر هفته گذشته نیچروان بارزانی، نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق به ترکیه و ملاقات با سران این کشور و همچنین دیدار محرمانه وی با حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت پیرامون حمله گسترده ارتش ترکیه به مقرات پ.ک.ک در قندیل و سپس دفاتر پ.ک.ک در شهرهای اقلیم کردستان عراق توافقاتی صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین