۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آذربایجان غربی چهارمین استان کشور در سهمیه کاروان ورزشی اینچئون است

آذربایجان غربی چهارمین استان کشور در سهمیه کاروان ورزشی اینچئون است

  • ۱ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

مدیر کل ورزش و جوانان گفت: آذربایجان غربی چهارمین استان کشور در میزان سهمیه کاروان ورزشی اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ارم نیوز، علی خلیلی در برنامه تلویزیونی شبانه شبکه استانی سیما گفت: تعداد ۱۶ ورزشکار در پنج رشته ورزشی قایقرانی، تیراندازی، شمشیربازی، دوومیدانی و والیبال، ۲ مربی در رشته قایقرانی و یک داور در رشته کاراته سهمیه حضور در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره را دریافت کرده اند.

علی خلیلی گفت: با تلاش و همت هیأت های ورزشی و همکاران اداره کل و البته حمایت های استاندار محترم امسال توانستیم به رغم مشکلات اعتباری ناشی از کمبودهای اقتصادی به لحاظ آماری و کمی و کیفی از حیث ورزشکاران و مربیان و داوران عازم بازیهای آسیایی کنیم که تعدادی از این ورزشکاران از شانس مسلم مدال برخوردار هستند.
وی افزود: از ۲۷۶ نفر کاروان ورزشی کشورمان به این بازیها، استان تهران با ۷۲ نفر سهمیه در صدرقرار دارد، اصفهان با ۳۳ نفر سهمیه در رده دوم است و مازندران نیز با ۲۶ نفر سهمیه در جایگاه سوم و آذربایجان غربی در این نگاه آماری در رده چهارم قرار دارد و چیزی در حدود ۱۰ درصد کاروان ورزشی اعزامی کشورمان را شامل می شود.

خلیلی در ادامه گفت: ۴۵ کشور آسیایی با حضور ۱۰ هزار ورزشکار در ۳۶ رشته ورزشی شامل ۲۸ رشته المپیکی و ۸ رشته غیر المپیکی رقابت خود را از ۲۸ شهریورماه آغاز کرده و تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهند داد که البته کاروان کشورمان در ۲۲ رشته ورزشی حضور خواهد داشت.

وی عاقل حبیبیان، محسن شادی، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر و وحید جوهری، فرزاد و فرهاد کربلایی عباسی و سید حسن موسوی در رشته قایقرانی، طاهر عاشوری در شمشیربازی، کاوه موسوی در پرتاب چکش، عبدالرضا علیزاده، میلاد عبادی پور، سعید معروف در رشته والیبال و سارینا قرابت در رشته تیراندازی و طاهر کبوتری و سیمین خیاطی افشار مربیان رشته قایقرانی و جواد سلیمی داور کاراته را ۱۹ سهمیه اعزامی استان به اینچئون کره معرفی کرد.

خلیلی گفت: سیامند رحمان در وزنه برداری معلولان و حسن جانفشان در تنیس روی میز معلولان دو نماینده استان در بازی های پاراآسیایی اینچئون هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *