۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آخرین وضعیت پژاک، داعش و سایر گروهک های تروریستی در مرزهای غربی ایران/ استفاده از پهپاد برای امنیت مرزها

آخرین وضعیت پژاک، داعش و سایر گروهک های تروریستی در مرزهای غربی ایران/ استفاده از پهپاد برای امنیت مرزها

  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
  • ۴۴۱ بازدید
  • ۰

بالای۹۹ درصد این پاکسازی صورت گرفته است زیرا بنابر شرایط محیطی ممکن است مین ها جابه جا یا مخفی شده باشند.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پارس ،هادی محمدی- فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وضعیت گروه های تروریستی در منطقه اعم از پژاک یا عناصر تکفیری یا گروهک هایی که قصد مقابله با ایران را داشته باشند بسیار ضعیف است و ما اجازه تردد یا فعالیت در مرزهای خود را به آنها نمی دهیم.

امیر سرتیپ منوچهر کاظمی فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: توطئه داعش و حضور نیروهای داعش در عراق کاملا توسط دشمن برنامه ریزی شده بود و ابرقدرت ها و کشورهای منطقه که این تروریست ها را پرورش داده اند خیلی سرمایه گذاری کرده بودند و توطئه بزرگی شکل گرفت.

وی افزود: لطف خداوند در کنار بیداری مرجعیت شیعه و همچنین تدابیری که جمهوری اسلامی ایران به سرعت انجام داد باعث شد تا بازدارندگی لازم صورت گیرد و آن ها اگر هم قصد کارهای پلیدی علیه ملت ما داشتند ، با اقدامات ما ناامید شدند .

وی اضافه کرد: ما توانستیم خیلی سریع و مقتدرانه وقتی ماموریت به ما ابلاغ شد از اقصی نقاط منطقه غرب که شامل کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان بود در مرزها حضور پیدا کرده و ظرف چند ساعت تمام تجهیزات را مستقر کنیم اما به لطف خدا نیازی به ورود ما نشد.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه ارتش در این منطقه گفت: حضور ما مشت محکمی بر دهان آنها بود که فهمیدند اگر با ایران اسلامی خصومت کنند خیلی زود طومارشان پیچیده می شود. این بازدارندگی باعث شد تا جرات نکنند به ۴۰کیلومتری مرز ایران که ما به عنوان خط قرمز مشخص و اعلام رسمی کرده بودیم نزدیک شوند. البته به لطف خدا امروز بر حسب پشتیبانی ایران از ملت عراق دست این ها در استان دیاله قطع شده است.

امیر سرتیپ کاظمی با اشاره به چگونگی استقرار نیروهای ارتش گفت: در منطقه غرب این مساله با ارتش و نیروی زمینی بود که ما به لطف خدا توانستیم این تدبیر ستاد کل را مقتدرانه اجرا کنیم و الان اثراتش را در منطقه شاهد هستیم.

وی در مورد اختلافات مرزی و تعیین میله های مرزی میان ایران و عراق گفت: یکی از اقداماتی که ایران توانست در دو سه سال اخیر با پیگیری های وزارت امور خارجه و وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح انجام دهد این بود که با هماهنگی دولت عراق هیئتی متشکل از مسئولان عراق و ایران تشکیل شد و همه نقاط مرزی میله گذاری شدند.

وی افزود: نتیجه این شد که امروز هیچ مشکل مرزی در منطقه نداریم. این میله گذاری ها طبق قراردادهای بین المللی گذشته و با دقت زیاد توسط جی پی اس صورت گرفت.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات پیشرفته برای تامین امنیت مرزها گفت: یکی از راه های مراقبت ما از مرز استفاده از پهپادهاست که به وسیله این یگان هم مرزها را کنترل می کنیم .

امیر سرتیپ کاظمی افزود: یکی از اولویت های ما در منطقه استفاده از تجهیزات هوشمند داخلی است که یکی از این اقلام که در منطقه بسیار خوب حاضر شد یگان پهپاد ما بود که توانستیم خیلی خوب استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص عملکرد یگان غرب کشور در برخورد با قاچقچی ها و گروههای تروریستی گفت: یکی از مهمترین ماموریت های ما که رزمندگان نیروی زمینی انجام می دهند حضور مقتدرانه در مرز است و در همین غائله اخیر هم که در بحث جنگ نیابتی با تروریستهای داعش به جان مسلمانان منطقه انداختند توفیق داشتیم که در این میعادگاه از مرزهای خود حفاظت کنیم و اجازه ندادیم کوچکترین اثری در مرزها داشته باشند.

امیر سرتیپ کاظمی افزود: ما صدها قبضه سلاح غیر مجاز و مهمات که می توانست در کشور ناامنی ایجاد کند کشف و ضبط کردیم وبیش از ۲۰هزار بطری مشروبات الکلی در ردیف کشفیات سال گذشته(۱۳۹۳) ماست. در همین سال موفق شدیم یک تیم از پژاک را بزنیم که ضربه مهلکی بر این گروهک تروریستی بود.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحرکات گروهک منافقین نیز گفت: با دلاور مردی های رزمندگان ما، منافقین حتی در عراق هم اثری ندارند اما زمانی که تهدید محسوب می شدند مقابله کردیم و تعداد زیادی به هلاکت رسیدند. فعلا وضعیت گروه های تروریستی در منطقه اعم از پژاک یا عناصر تکفیری یا گروهک هایی که قصد مقابله با ایران را داشته باشند بسیار ضعیف است و ما اجازه تردد یا فعالیت در مرزهای خود را به آنها نمی دهیم.

وی در مورد ماموریت قرارگاه غرب گفت: برابر طرح های ابلاغی در مرزهای غربی کشور، از منطقه باغ ویسی تا بخشی از استان ایلام بر عهده نیروی زمینی ارتش است که به واسطه ماموریت هایی که به ما واگذار می شود در بخشهایی از مرز مستقر می شویم. هم اکنون استقرار ما در حدود ۱۲۰کیلومتر از مرزهای استان کرمانشاه است اما هر زمان که لازم باشد آماده حضور در همه مرزهستیم.

فرمانده قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مراحل امن سازی غرب کشور را پاکسازی زمین های آلوده به مین عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای ما در چند ساله اخیر به کارگیری کلیه یگان های پاکسازی مین در ارتش، سپاه و وزارت دفاع بوده است.

امیر سرتیپ کاظمی افزود: در سال ۹۱ در استان کرمانشاه ما جشن پاکسازی هم گرفتیم ولی این به این معنی نیست که صد درصد پاکسازی میادین مین انجام شده اما بالای۹۹ درصد این پاکسازی صورت گرفته است زیرا بنابر شرایط محیطی ممکن است مین ها جابه جا یا مخفی شده باشند .

وی اضافه کرد: الان در مرزهای ما کشاورزان و دامداران مان در حال فعالیت هستند که این خود گواهی بر پاک بودن منطقه است به ویژه در استان کرمانشاه که پاکسازی به صورت کامل انجام شده و در استانهای ایلام و خوزستان این کار ادامه دارد ضمن اینکه ما نزدیک به ۶۷ نفر شهید و صدها نفر جانباز داده ایم که در راه پاکسازی میادین مین تقدیم شده اند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین