۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۶۰۰ نفر از نیروهای پ.ک.ک از ترکیه خارج شده اند

۶۰۰ نفر از نیروهای پ.ک.ک از ترکیه خارج شده اند

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

خبرگزاری دوغان ترکیه روز سه شنبه نوشت : در طول بیش از چهار ماه گذشته و پس از اعلام آغاز مذاکرات صلح بین دولت آنکارا و عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک ۶۰۰ عضو تروریستی این گروهک از ترکیه خارج شده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : خبرگزاری دوغان می نویسد که تاکنون ۲۹ گروه از نیروهای پ.ک. ک از استانهای دیاربکر، تونجعلی، شیرناک، بینگول، ارزروم، سییرت، حکاری و مناطق شمالی دریای سیاه متشکل از ۶۰۰ نفر با سلاح های خود به شمال عراق عزیمت کرده اند.
حسیب کاپلان نماینده مردم شیرناک از حزب صلح و دمکراسی در مجلس ملی ترکیه امروز در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: تصمیم به متوقف کردن خروج نیروهای پ.ک.ک از ترکیه به معنای پایان یافتن روند صلح با پ.ک.ک نیست و تصمیم نهایی در این باره را عبدالله اوجالان رهبر زندانی این فرقه که این روند را آغاز کرده است ، اتخاذ خواهد کرد.
وی گفت: دولت آنکارا یک دوره زمانی ۲۰ روزه بسیار حساس برای گام برداشتن برای حل مساله کرد و پ.ک.ک در این کشور در پیش دارد .
کاپلان دولت آنکارا را متهم کرد که تاکنون گامی در روند صلح برنداشته است و روند یاد شده از سوی اوجالان آغاز و وی در مورد آینده این روند تصمیم گیری خواهد کرد.
این در حالی است که پایگاه خبری حریت روز گذشته اعلام کرد که حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) عقب نشینی نیروهایش را از ترکیه متوقف کرده است.
این پایگاه خبری نوشت که پ.ک.ک با عنوان اینکه دولت آنکارا گام های لازم را برای برقراری دمکراسی در ترکیه بر نداشته است، عقب نشینی نیروهای خود از این کشور را متوقف کرده است.
جمیل باییک از سرکرده های پ.ک.ک در شمال عراق، پیش از این در گفت وگو با برخی از رسانه های ترکیه گفته بود: ما به دولت آنکارا تا اول ماه سپتامبر( ۱۰ شهریور) برای اجرای طرح های دمکراتیک خود فرصت می دهیم، ولی دولت آنکارا تاکنون گامی برنداشته و این به معنای آن است که دولت آنکارا خواستار حل مساله کردها و پ.ک.ک نیست و هدف مقامات ترکیه سرکوب نیروهای این حزب و شروع درگیریها است .
باییک افزود: در مقابل این مساله ما از خود دفاع خواهیم کرد. اگر عملیات نظامی انجام شود ما نیز از خود دفاع خواهیم کرد و اگر خواستار تشدید جنگ باشند، ما نیز نیروهای خود را که به شمال عراق عزیمت کرده اند، دوباره به ترکیه برمی گردانیم .
مقامات دولت ترکیه پیش از این اعلام کرده بودند که تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد نیروهای پ.ک.ک مستقر در ترکیه ، از این کشور خارج شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین