۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یالچین آکدوغان: خوشحال می شویم HDP حدنصاب انتخابات را کسب نکند

یالچین آکدوغان: خوشحال می شویم HDP حدنصاب انتخابات را کسب نکند

  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۵۳ بازدید
  • ۰
معاون نخست وزیر ترکیه در سخنانی اعلام کرد: اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را به دست نیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من از این جا عنوان می کنم اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را کسب نکند بسیار خوب خواهد بود. ما از ماندن حزب دموکراتیک خلق ها زیر حدنصاب انتخابات خوشحال می شویم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه که در مالاتیا سخنرانی می کرد، گفت: مسئله کردها دارای ابعاد مختلفی است. اولین بعد آن عدم توجه به کردها و عقب ماندگی این منطقه است. دومین بعد از مسئله کردها، تبعیض در خصوص کردهاست. سومین بعد مسئله کردها، ترور است. در خصوص “عدم توجه و عقب ماندگی” دولت سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده و خدمات زیادی در منطقه ارائه کرده است. در خصوص مقابله با “تبعیض نژادی” اصلاحات دموکراتیک در عرصه سیاست را در نظر گرفته است. در خصوص “مسئله ترور” نیز در ابعاد بسیار وسیعی با آن به مبارزه پرداختیم.
وی افزود: در شرق و جنوب شرق ترکیه چه کسانی در حال ظلم کردن به مردم کرد این منطقه هستند؟ دولت کنونی ترکیه، دولتی است که در این منطقه سرمایه گذاری کرده و خدمت ارائه داده است. ولی پ.ک.ک با اقدامات خود به جز تنش چیز دیگری را برای منطقه به بار نیاورده است. پ.ک.ک در پی حل و فصل مسئله کردها نیست. برای آنان آزادی مردم کرد اهمیت ندارد. آنها در پی هدفهای سازمانی خود هستند. به عنوان سخنگوی هیئت حکومتی در روند مذاکرات عنوان می کنم؛ روند مذاکرات صلح را ادامه خواهیم داد. علی رغم تمام توطئه های صورت گرفته به هیچ عنوان از این روند دست برنخواهیم داشت.
آکدوغان در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: اعضای حزب دموکراتیک خلق ها در اظهارات تهدید گونه ای سخن از آینده بد ترکیه گفته اند که اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را به دست نیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من از این جا عنوان می کنم اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را کسب نکند بسیار خوب خواهد بود. ما از ماندن حزب دموکراتیک خلق ها زیر حدنصاب انتخابات خوشحال می شویم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین