۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گروه پ.ک.ک ۹۸۴ زن را در ۱۲ سال گذشته اعدام کرده است

گروه پ.ک.ک ۹۸۴ زن را در ۱۲ سال گذشته اعدام کرده است

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
  • ۱۹۴ بازدید
  • ۰

نیروهای گروه تروریستی #پ_ک_ک بسیاری از زنان را با فریب به صفوف ستیزه جویان خود ملحق کرده و ۹۸۴ نفر از آنها را در ۱۲ سال گذشته به دلایل مختلف اعدام کرده اند.

به گزارش انجمن بی تاوان،نیروهای پ.ک.ک اعضای زن خود را با روش های گوناگون فریفته و از آنها در صفوف ستیزه جویان به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند.
به نوشته این روزنامه، ‘اطلاعات گرفته شده از اعتراف اسرای پ.ک.ک و همچنین اسناد به دست آمده از مخفیگاه های این تشکیلات نشان می دهد که زنان جذب شده به صفوف نیروهای پ.ک.ک، اغلب مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی از سوی عناصر این تشکیلات قرار گرفته و در ۱۲ سال اخیر ۹۸۴ نفر از آنها اعدام شده اند.
بررسی تطبیقی وضعیت زنان و مردان در تشکیلات پ.ک.ک در دو نقطه مشخص؛ یعنی کمپ های کوهستان قندیل و همچنین مقرات این گروه در کشورهای اروپایی نظیر سوئد ، آلمان و چند کشور دیگر نشانگر سطحی بودن تفکرات اوجالان حتی در عمق تشکیلاتی این گروه است . هم اکنون که زنان و مردان در پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن نظیر پژاک ، کودار و … با تفکر نفی خانواده و زنان بدون مردان تعریف میشوند و انواع محدودیت های ضد انسانی و مغایر با حقوق بشر برای آنها اعمال میشود، زنان و مردان تشکیلاتی اروپانشین پ.ک.ک، پژاک و … در فضای عیش و نوش و خوشگذرانی، محیط غرب در حال گذران هستند و بی توجه به تفکرات اوجالان و حتی بدون در نظر گرفتن شرایط تاسف باری که برای زنان و مردان قندیل نشین جریان دارد تصاویر کودکان، خانواده، جشن ها و خوشگذرانی هایشان را با ژست مبارزه در صفحات مجازی شان منتشر می کنند.
در ایدئولوژی ها و مبانی فکریِ متأثر از مارکسیسم – لنینیسم نهاد خانواده عموماً نفی می شود. پ.ک.ک به عنوان یک گروه مارکسیست – لنینیست نگاه مثبتی به نهاد خانواده ندارد و آن را عامل عقب ماندگی زنان می داند. نگاهی به اساسنامه گروهک پژاک که شاخه ای از پ.ک.ک است نشان می دهد این گروه عدم وجود روابط دمکراتیک در مناسبات خانوادگی و جامعه را بهانه ای برای نفی خانواده برشمرده و در اساسنامه ی خود مدعی است که زن آزاد، به معنای جامعه ی آزاد است و جامعه ی آزاد نیز ملت دمکراتیک است در همین رابطه نقش سنتی مرد باید واژگون شود و این امر اهمیتی انقلابی دارد.
فریب زنان و دختران و بکارگیری آنان در فعالیت های خشن و مسلحانه در گروه پ.ک.ک به بهانه هایی همچون میهن پرستی و دستیابی به آزادی صورت می گیرد که بیانگر غالب بودن نگاه ابزاری نسبت به زن در پ.ک.ک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *