۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کُردم اما اوجالان نماینده من نیست، بارزانی برادری را به جا می آورد

کُردم اما اوجالان نماینده من نیست، بارزانی برادری را به جا می آورد

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

سخنگو ومعاون رهبر حزب عدالت و توسعه در اربیل سخنرانی کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :شبکه تلویزیونی TGRThaber حسین چلیک سخنگو ومعاون رهبر حزب عدالت و توسعه که به منظور دیدار با مسعود و نیچروان بارزانی به اربیل سفر کرده است، دیروز در نشستی با عنوان گفتگو و معضلات مهم خاورمیانه، سخنرانی کرد.
این سیاستمدار کُرد ترکیه که دیروز با رییس و نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار کرده بود، درباره معضلات کردهای ترکیه گفت:« من خودم یک کُرد هستم اما نه تنها اوجالان و پ.ک.ک را نماینده خود نمی دانم بلکه با اندیشه های آنان نیز مخالف هستم و از این تیپ آدم ها خوشم نمی آید. باید این واقعیت را قبول کنیم که در ترکیه میلیون ها تن از برادران و خواهران کُرد، مانند من فکر می کنند و مطلقا پ.ک.ک را نماینده و قیّم خود نمی دانند و پ.ک.ک نیز حق ندارد خود را به عنوان حزبی معرفی کند که برای تحقق آمال کردها به میدان آمده است. خیر. بدون تعارف پ.ک.ک یک گروه تروریستی است و در حل حاضر دیدارهای نمانیدگان حکومت ما با این گروه تروریستی، در واقع تلاش برای پایان دادن به ترور است. اگر نه ما تاکنون مطالبات منطقی و به جای کردها را داده ایم و از این به بعد نیز همه درخواست های منطقی کردها را به جا خواهیم آورد و این موضوع برای ما یک اصل اخلاقی و فکری است. در گذشته حکومت ترکیه مدام کردها و زبان کُردی را انکار کرد اما حکومت برخاسته از حزب عدالت و توسعه، موجودیت کردها و حقوق آنان را پذیرفته و به همین خاطر است که حزب ما بیش از هفتاد نماینده کُرد را به مجلس آورده است. بنابراین نباید کسی تصور کند که کُرد مساوی است با پ.ک.ک. اگر کردها بخواهند در شمال عراق برای خود یک منطقه خودمختار داشته باشند، نود درصد از کردها در استان های کردنشین این منطقه هستند و مشکلی نخواهند داشت اما در ترکیه چنین نیست . از هر ۳ کُرد ترکیه ای، ۲ تن از آنان در استانبول و استان های منطقه اژه و دریای سفید هستند.»
چلیک در ادامه و درباره نقش مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق در مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک گفت:« جناب مسعود بارزانی رییس کردستان عراق است و بدون شک نقش مهمی در مذاکرات صلح ایفا خواهد کرد. هم جناب مسعود و هم جناب نیچروان بارزانی، آداب برادری را می دانند و باور دارم که با توجه به روابط گسترده تجاری، فرهنگی و سیاسی اربیل – آنکارا، آنان برادری را به جای آورده و وظایف خود را انجام خواهند داد.»یکی از روزنامه نگاران از چلیک پرسید: درست شنیدم؟ شما گفتید کردستان عراق؟ وی در پاسخ گقت:«بله. این کلمه درگذشته تابو بود. حالا دیگر تابو نیست. در دروان عثمانی هم نام این منطقه کردستان بوده و نباید از چنین لفظی هراس داشته باشیم.» گفتنی است در ادبیات سیاسی رسمی و حکومتی ترکیه، مدام از اقلیم کردستان عراق به نام «مدیریت منطقه ای کُرد شمال عراق» نام برده می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین