۶ مهر ۱۴۰۳

کفش دوست داشتنی پ‌ک‌ک از طرف دولت ترکیه احیا می شود

  • ۳ مهر ۱۴۰۳
  • ۵۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: کفشی که در نوع خود بعنون یک سرباز عمل می کند و عامل کشته شدن صدها کادر پ.ک.ک است، اما از طرفی نیز هواداران پ.ک.ک از این کفش بعنوان نماد یاد می کنند.

بیشتر اهالی مناطق کردنشین ترکیه با کفش مکاپ آشنایی دارند. استفاده مکرر پ‌ک‌‌ک از تاسیس تا بحال از مدل کفش مکاپ صرفا یک تصادف نیست، بلکه این کفش بصورت ویژه از طرف دولت در اختیار پ‌ک‌ک گذاشته می شد و گاها نیز مستقیما از طرف نهادهای امنیتی ترکیه برای پ‌ک‌ک فرستاده می شد.

در طول تاریخ پ‌ک‌ک بیشتر اعضای آن بصورت نامعلوم ردیابی می شدند و بلافاصله کشته می شدند. زیرا هواپیما به محض برخاستن مستقیما هدف را می زد و این برای خیلی از کادرها جای سوال بود که چگونه ردیابی شده اند.

بدون شک هر کفشی که از ترکیه برای نیروهای پ‌ک‌ک فرستاده می شود حاوی جی پی اس است.

گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک هر سال به ارزش میلیون ها لیر ترکیه از این مدل کفش خریداری می کند، کشوری که ظاهرا پ.ک.ک با آن «در جنگ» است. من فقط به اظهارات سلیمان سویلو وزیر کشور سابق اشاره می کنم می گفت : “ما شماره کفش های هر چریک پ ک ک را می دانیم”.

منظور سلیمان سویلو کفش های جی پی اس دار  بود. سویلو می خواست بگوید که ما می دانیم پ‌ک‌ک کجاست، کجا می رود و کجا توقف می کند.

پ.ک.ک از یک سو با ترکیه «جنگ می کند» و از سوی دیگر میلیاردها لیر برای کارخانه  کفش مکاپ کمک می کند و از همه چیز بدتر اینکه این مدل کفش برای هواداران پ ک ک به یک سمبل تبدیل شده است. اما کسی نمی پرسد که این مدل کفش خود به اندازه چندین سرباز دهها کادر پ ک ک را به کشتن داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *